  • 1. Data: 2006-04-30 14:41:14
    Temat: skuteczne doreczenie
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Juz pare razy na tej grupie czytalem stwierdzenia iz "nawet nieodebrane
    wezwania/zawiadomienia/etc (2razy awizowane) sa uwazane jako skutecznie
    doreczone" lub cos w tym guscie a innym brzmieniu...
    Kopie po KPC i nigdzie nie moge znalezc podstawy tego, a wrecz znalazlem "
    Postanowienie Sądu Najwyższego - Izba Cywilna
    z dnia 12 czerwca 1964 r.
    I CZ 51/64
    OSNCP 1965/3 poz. 48

    Doręczenie pisma procesowego jest skuteczne tylko wtedy, gdy nastąpiło
    za pokwitowaniem złożonym na takim dokumencie, którego duplikat
    pozostaje u strony (doręczenie dotyczy właśnie tej strony) oraz gdy z
    pokwitowania doręczenia wyraźnie wynika, kto je potwierdził, w świetle
    bowiem przepisów postępowania cywilnego o doręczeniach skuteczne jest
    tylko doręczenie do rąk adresata lub osoby w tych przepisach wskazanej.
    Konieczność pokwitowania doręczenia na dokumencie, którego duplikat
    pozostaje u strony, wynika stąd, że strona ta musi mieć w swoim
    posiadaniu dokument, który będzie wskazywał na początek biegu terminów
    procesowych. Ma to szczególne znaczenie w razie doręczania pism
    adresowanych do osób prawnych, gdyż z reguły inni pracownicy są powołani
    do odbioru korespondencji, a inni do czuwania nad zachowaniem terminów
    procesowych.
    "

    To jak to w koncu jest?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 2. Data: 2006-04-30 15:48:05
    Temat: Re: skuteczne doreczenie
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    pierwsze z brzegu

    Postanowienie Sądu Najwyższego - Izba Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw
    Publicznych

    z dnia 28 września 2004 r.

    II UZ 43/2004

    OSNP 2005/9 poz. 131

    Dwukrotne wysłanie i awizowanie przesyłki zawierającej odpis wyroku z
    uzasadnieniem stanowi spełnienie wymagania skuteczności doręczenia
    określonego w art. 139 § 1 kpc.

  • 3. Data: 2006-04-30 16:05:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *BartekK* wypowiedziała te
    słowa:

    > Juz pare razy na tej grupie czytalem stwierdzenia iz "nawet
    > nieodebrane wezwania/zawiadomienia/etc (2razy awizowane) sa uwazane
    > jako skutecznie doreczone" lub cos w tym guscie a innym brzmieniu...

    Cytowane przez Ciebie orzeczenie odnosi się do bywszego - nawet nie wiem
    jakiego - stanu prawnego. A to o czym pisze Lookasik jest efektem
    wyroku bodajże TK (nie mam pod ręką Leksa więc strzelam) o 7-dniowej
    jednokrotnej awizacji.
    Poza tym do tej sprawy odnosi się także art. 61 par. 1 kc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| http://olgierd.wordpress.com ||| JID:o...@j...org |||

  • 4. Data: 2006-04-30 17:30:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Dwukrotne wysłanie i awizowanie przesyłki

    Czy to znaczy, że ma być dwa razy wysłane i za każdym razem jeden raz
    awizowane? Zwylke jest na odwrót, tzn. raz wysłane i dwukrotnie
    awizowane...

  • 5. Data: 2006-04-30 17:36:51
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    BartekK <s...@d...org> napisał:

    >Kopie po KPC i nigdzie nie moge znalezc podstawy tego, a wrecz znalazlem "
    Może to coś pomoże:

    Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z dnia 15 stycznia 1990 r. [I CR
    1410/89]

    (...) Jeżeli treść oświadczenia woli składanego innej osobie zawarta
    jest w piśmie przesłanym pocztą, a przesyłka - wobec niemożności
    doręczenia - pozostawiona zostanie w urzędzie pocztowym z
    powiadomieniem o tym adresata, dojście oświadczenia do wiadomości tej
    osoby w rozumieniu art. 61 kc następuje z chwilą doręczenia pisma w
    dniu przyjętym analogicznie do daty doręczenia pisma sądowego w trybie
    art. 139 § 1 kpc.

    Art. 139. § 1. kpc: "W razie niemożności doręczenia w sposób
    przewidziany w artykułach poprzedzających należy złożyć pismo w
    urzędzie pocztowym lub lokalu prezydium właściwej rady narodowej, a
    zawiadomienie o tym umieścić na drzwiach mieszkania adresata lub w
    skrzynce listowej."

    --
    Artur Golański

  • 6. Data: 2006-05-04 09:20:56
    Temat: [OT]Re: skuteczne doreczenie
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Artur Golanski napisał(a):
> [...]
    > urzędzie pocztowym lub lokalu prezydium właściwej rady narodowej, a
    > zawiadomienie o tym umieścić na drzwiach mieszkania adresata lub w

    Tak offtopicznie, ciekawym co jeżeli adresat nie ma ani drzwi ani
    skrzynki pocztowej. Powiedzmy ma tylko dach i cztery słupy - bez ścian
    (zakładamy że jest ciepło).

    Czy wtedy za drzwi może służyć drzewo przy "domu" czy też adresat ma
    "niedoręczalny skutecznie" adres?

    p. m.

  • 7. Data: 2006-05-10 13:06:16
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <1...@o...wordpress.com>,
    Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > to o czym pisze Lookasik jest efektem
    > wyroku bodajże TK (nie mam pod ręką Leksa więc strzelam) o 7-dniowej
    > jednokrotnej awizacji.

    P 13/05 z 28 lutego 2006 (jeżeli to komuś potrzebne).

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 8. Data: 2006-05-11 13:14:09
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):
    > P 13/05 z 28 lutego 2006 (jeżeli to komuś potrzebne).

    MZ wcześniejszy wyrok

    KG

  • 9. Data: 2006-05-11 16:33:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *kam* wypowiedziała te słowa:

    > MZ wcześniejszy wyrok

    Tak, ten z lutego dotyczył postępowania przed WSA i NSA, zaś bodajże
    kole 2002 r. TK obalił przepisy odnoszące się do postępowania przed
    sądami cywilnymi.