    From: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skradziona karta kredytowa
    Date: Thu, 17 Jan 2002 19:31:38 +0100

    Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl000> napisał w wiadomości
    news:5In18.85263$gX1.712267@news.chello.at...
    > Mądrale moje kochane, nadal Was nie rozumiem! Powiedzcie mi taką rzecz:
    > idziecie do sklepu, płacicie za towar kartą, ekspedient przyjmujący płatnść
    > bierze kartę, przeciąga ją przez terminal, wpisuje kwotę transakcji i... I
    > co, wyciąga spod lady złożoną przez Was w banku kartę wzorów podpisów (albo
    > dajmy na to kilka ostatnio podpisanych przez Was slipów przy okazji zakupów
    > na drugim końcu Polski) i porównuje podpis?
    > Milusińscy, trochę więcej refleksji przed pisaniem. Osoba przyjmująca
    > płatność porównuje podpis na slipie

> [...]

    I to jest chyba jedyna nadzieja dla kolegi, choć - sam przyznałeś, że walka
    będzie ciężka. Po prostu trzeba zmusić bank, żeby przyjął na siebie skutki płatności
    wykonanych przez zlodzieja. Tylko teraz powiedz mi, po co w takim razie w
    regulaminach dotyczących kart płatniczych są zapisy mówiące o odpowiedzialności
    lienta za transakcje wykonane przed zastrzeżeniem karty (plus ewentualny okres
    ochronny, plus ewentualne ubezpieczenie)?
    Jeżeli okaże się, ze złodziej nie przerobił wzoru podpisu na karcie na swój,
    tylko starał się podrobić istniejący i udłao mu się to dość przyzwoicie, to
    działania, o których kolga już pisał, będą najtrafniejszym pierwszym krokiem. A w
    dalszych dzialaniach podpowiesz mu konkretnie, mam nadzieję, jak napisać pozew
    przeciwko bankowi :-)))

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl