    From: "Agall" <a...@m...ru>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skąd ksiądz posiada moje dane osobowe???
    Date: Sat, 10 Dec 2011 18:25:51 +0100

    Po pierwsze proszę odczytać dokładnie treść mojego postu rozpoczynającego
    ten wątek.

    Nie twierdziłem tam, że ten rejestr nazywa się ”księgą parafialną”. Ja nie
    znam się na tym czy to jest rejestr, kartoteka, czy inna lista i mnie nie
    interesuje ich nomenklatura.

    To uczestnicy dyskusji sugerują że ten rejestr z moimi danymi, w tym z
    dokładnym adresem nazywa się „ksiegą”. Delikatnie nazywając, to Wspólnota
    ta nie jest zbieżna z moją wiarą, więc niby dlaczego miałbym tam się udawać,
    czy korespondować i płaszcząc się składać jakieś umotywowane/uzasadniane
    prośby o prostowanie rzekomych pomyłek.

    Na forum tym, na wstępie zadałem pytanie natury prawnej, co do obrotu danymi
    personalnymi figurującymi w nieznanym mi spisie, bo jak wnioskuję, to aby
    wydrukować, to wpierw musiał istnieć jakiś zbiór/baza.

    Nie prosiłem o udzielanie wskazówek odnośnie apostazji!

    Wyczuwam na kilometr czyjś fanatyzm religijny i „społecznikostwo w tej
    dziedzinie”, więc mając uzasadnione obawy przed próbą „przekonania, czy
    nawracania w jedynym, słusznym kierunku” podaruję sobie wskazywania
    lokalizacji owej rzym-kat. parafii. Szanuję czyjąś przynależność do
    odmiennej wspólnoty, uszanujcie więc i moją!

    ps. a tak przy okazji dla zinteresowanych, oto fragment z oficjalnej strony
    Episkopatu, z instrukcji dot. apostazji osób ochrzczonych

    pkt11 „...wykreślenie aktu z księgi chrztu nie jest możliwe. Gdyby ktoś
    powoływał się na prawo o ochronie danych osobowych, należy wyjaśnić, że w
    tej sprawie nie ma ono zastosowania: dane zawarte w księgach metrykalnych,
    jako udokumentowanie przyjętych sakramentów, są niezbędne do wykonywania
    własnych zadań Kościoła.

    źródło: http://www.episkopat.pl/?a=dokumentyKEP&doc=2008929_
    0

    no comment