  • 21. Data: 2010-03-08 17:20:04
    Temat: Re: sim-lock, cid-lock - legalność
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-03-2010 15:57, RadoslawF pisze:

    > Więc daj znać do jakich wniosków dojdziesz i dlaczego.
    > Może być ciekawe skoro z jednej strony ich krytykuje z drugiej
    > wydaje sie być jednym z nich. :-)

    Schizofrenia albo hipokryzja.

    Gdybyś używał polskich znaków, to pierwsze byłoby mniej prawdopodobne.
    A tak nie wiem czy mówisz o sobie czy o jakimś swoim innym "onym".

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 22. Data: 2010-03-08 17:42:59
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-08 18:20, Użytkownik Maddy napisał:

    > Schizofrenia albo hipokryzja.
    >
    > Gdybyś używał polskich znaków, to pierwsze byłoby mniej prawdopodobne.
    > A tak nie wiem czy mówisz o sobie czy o jakimś swoim innym "onym".

    Polskich znaków używam.
    Przetrzyj oczy, potem monitor a potem przeczytaj tan wątek
    tym razem ze zrozumieniem.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-03-08 22:27:52
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik gr j...@w...pl ...

    > co pokazuje, ze prawidłowe zdjecie sim-locka samo z siebie telefonu nie
    > uszkadza.

    W niektorych sieciach wogole nie ma sim-locka przy telefonach na abonament
    (O2 w UK)

  • 24. Data: 2010-03-08 22:29:29
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Eee - to historia. Od ubiegłoego roku np. Era nie stosuje simlocków,
    > możesz
    > wkładać sobie kartę SIM od dowolnego OPa.

    Nareszcie, to powinno byc juz 5 lat temu...

  • 25. Data: 2010-03-08 22:32:43
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
> [...]
    > operatora", a to że podaje cenę za telefon taniej-niż-chciałby-sprzedać to
    > promocja, bo wie że i tak zarobi na abonamencie przez te 2 lata. Chyba się
    > zgadzamy?
    >
    > To jak w takim wypadku ma się legalność obecności przeróżnych blokad
    > telefonu, nieusuwalnych "personalizacji-brandyzacji", sim-lock, cid-lock
    > (w telefonach z windows mobile), oraz legalność ich ewentualnego usunięcia
    > lub braku. Skoro "telefon jest mój" to mogę zrobić z nim co chcę, wgrać
    > wszelkie programy na które posiadam licencję, skasować mi zbędne itp?

    Z tego co sie orientuje to Simlock jest niby taka plomba. A wiekszosc
    urzdzen po zdjeciu plaby gwarancja nie obejmuje.
    A co samej legalnosci to mozesz sobie z telefonem robic wszystko poza
    jednym...
    Nie wolno ci zmienic IMEI zmiana IMEI to przestepstwo karne.

  • 26. Data: 2010-03-09 10:20:43
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 16:55:52 +0100, BartekK napisał(a):

    > Ale telefon wysłany do serwisu bez tego simlocka -
    > odrzucona gwarancja "bo brak simlocka"

    Uwalone smartfony (np. HTC) podczas flashowania ROMów, RADIOw, czy recovery
    - odsyłane do Regenersisa (autoryzowany serwis ogromnej ilości marek fonów)
    poprzez sklep np. operatora, wraca z wymienioną płytą główną :)
    Pomimo iż np. pierwszy bootscreen jest zamiat erowskiego - logiem T_Mobile
    :))))
    Multum takich opinii poczytać można na http://forum.android.com.pl
    Inna sprawa - ten "serwis" to porażka :)))

  • 27. Data: 2010-03-09 18:44:43
    Od: "Papa5merf" <5...@o...eu>

    Órzytkownik "Maddy" napisał:
    > X-box jest sprzedawany poniżej kosztów, MS zarabia na grach, więc
    > naturalne, że broni się rękami i nogami przed modyfikacją ułatwiającą
    > odpalanie pirackich gier.
    > To Ci się może nie podobać, ale to jest całkowicie racjonalne działanie.
    > Przeciwne byłoby działaniem na szkodę firmy.

    sprzedawanie poniżej kosztów jest przestępsttwem gospodarczym, nieuczciwą
    konkurencją i działaniem na szkodę klienta, wiec przestań bredzić że jest to
    racjonalne działanie, kupując Xboxa mogę zrobic z nim co chę, nawet
    przerobić go na pudełko na buty, natomiast propaganda że dysponowanie swoją
    własnością jest niedozwolone jest kolejnym przestępstwem, ale sprzedajni
    prawnicy sobwicie opłacanie przez tych złodziei sieją sfoją propagandę:O(

  • 28. Data: 2010-03-09 21:51:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Mar 2010, BartekK wrote:

    > Chodzi mi o to, że telefon który jest twój, boś go kupił
    > i za niego zapłacił (tyle ile sprzedawca chciał dostać) realnie jest
    > upośledzany przez sprzedawce (producenta?) by kontrolować co z nim możesz
    > zrobić, a co zrobić będzie ciężko, i nigdzie w ofercie przed zakupem o tych
    > ograniczeniach nie pisze, a jeśli pozbędziesz się tych programowych koni
    > trojańskich - to sprzedawca (operator) stwierdza że zrobiłeś to _nielegalnie_
    > i zepsułeś (fizycznie, sprzętowo, nieodwracalnie) telefon i się martw.

    A czym to się różni np. od drukarki z "chipem"?
    Jedno i drugie usiłuje zmusić użyszkodnika do określonego zachowania
    *po* zakupie.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2010-03-10 16:37:09
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "pmlb" <p...@d...com> wrote in message
> [...]
    > jednym...
    > Nie wolno ci zmienic IMEI zmiana IMEI to przestepstwo karne.

    dopiero w pewnych okreslonych okolicznosciach, ze swoim telefonem moze sobie
    robic co mu sie podoba (w granicach typu zmiana imei po to zeby
    - hipotetycznie - wyludzic usluge, lamanie licencji softu - zazwyczaj
    reverse engineering jest zabroniony itd. itp)

    inaczej odpowiedzialnosc z kk wyglada tak jak np. ze stanem licznika w
    samochodzie - mozesz sobie go sam ustawiac jak ci sie podoba

  • 30. Data: 2010-03-22 16:22:32
    Od: "Papa5merf" <5...@o...eu>

    Órzytkownik "BartekK" napisał:

    > Masz jakąś komórkę z abonamentem/umową? Spójrz w swoją umowę, czy masz tam
    > zapisane cokolwiek O TELEFONIE że ma/musi mieć simlock, cid-lock, musi
    > mieć grafiki operatora i inne personalizacje pod danego operatora,
    > oprogramowanie specyficzne dla danego operatora itd? W mojej umowie jest
    > wyłącznie mowa o sprawach abonamentu, płatności itd, trochę o karcie sim,
    > a nic o telefonie.

    w umowie zapewne nic nie ma na ten temat, ale zdaj sobie sprawę z faktu że
    żyjemy w wolnym państfie prawa tylko z nazwy, bo ani wolne i bez prawa, tak
    więc użeranie się w temacie nie ma sensu, bo i tak pewnie są jakieś ustawy
    kturych nie znasz albo i operatora stać na lepiej opłacaną żesze
    prafnikuf:O)
    tak odbiegajac od tematu to sprawa simlokuf to sprawa podsłuchuf, tak
    telefony w naszym kraju mają główny cel podsłuchiwanie obywatela a nie
    rozmowy telefoniczne:O)
    tak więc w prafie jawnie tego nigdzie nie może byc podane:O) w każdym razie
    zdaj sobie sprawę że wszystkie simlokowane telefony są takimi pluskfami,
    kture podsłuchują cię 24h na dobę niezależnie od tego czy telefon jest
    włączony czy nie, ważne żeby akumulatorek nie był rozładowany:O)
    nie wiem jak jest w konurkach bezs tego simlokowego szpiega, bo nigdy takiej
    komurki nie widziałem, ale jeśli ingerujesz w oprogramowanie telefonu to
    możesz zdezaktywować tego szpiega i na tym polega problem operatoruf, oni
    nie chcą żebyś wymknoł się z pod kontroli:O)