    From: "Papa5merf" <5...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sim-lock, cid-lock - legalność
    Date: Mon, 22 Mar 2010 17:22:32 +0100

    Órzytkownik "BartekK" napisał:

    > Masz jakąś komórkę z abonamentem/umową? Spójrz w swoją umowę, czy masz tam
    > zapisane cokolwiek O TELEFONIE że ma/musi mieć simlock, cid-lock, musi
    > mieć grafiki operatora i inne personalizacje pod danego operatora,
    > oprogramowanie specyficzne dla danego operatora itd? W mojej umowie jest
    > wyłącznie mowa o sprawach abonamentu, płatności itd, trochę o karcie sim,
    > a nic o telefonie.

    w umowie zapewne nic nie ma na ten temat, ale zdaj sobie sprawę z faktu że
    żyjemy w wolnym państfie prawa tylko z nazwy, bo ani wolne i bez prawa, tak
    więc użeranie się w temacie nie ma sensu, bo i tak pewnie są jakieś ustawy
    kturych nie znasz albo i operatora stać na lepiej opłacaną żesze
    prafnikuf:O)
    tak odbiegajac od tematu to sprawa simlokuf to sprawa podsłuchuf, tak
    telefony w naszym kraju mają główny cel podsłuchiwanie obywatela a nie
    rozmowy telefoniczne:O)
    tak więc w prafie jawnie tego nigdzie nie może byc podane:O) w każdym razie
    zdaj sobie sprawę że wszystkie simlokowane telefony są takimi pluskfami,
    kture podsłuchują cię 24h na dobę niezależnie od tego czy telefon jest
    włączony czy nie, ważne żeby akumulatorek nie był rozładowany:O)
    nie wiem jak jest w konurkach bezs tego simlokowego szpiega, bo nigdy takiej
    komurki nie widziałem, ale jeśli ingerujesz w oprogramowanie telefonu to
    możesz zdezaktywować tego szpiega i na tym polega problem operatoruf, oni
    nie chcą żebyś wymknoł się z pod kontroli:O)