  • 31. Data: 2011-06-10 08:27:15
    Temat: Re: serwis pogwarancyjny - czesci - ile lat?
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Michał" <b...@b...pl>

    > jeśli zamawiają cep to przesadzili lecz mają do tego prawo,
    > jeśli maszynę, której żywotność dostawca określa na 10 lat to taki warunek
    > ma sens jak najbardziej i nie możesz go podważyć "brakiem takiego zapisu w
    > ustawie"

    Maszyna jest z rodzaju "dużo elektroniki w srodku" tak więc z natury
    szybko powstają nowe modele. Oczywiście jest prawem zamawiajacego
    wstawiac takie głupoty do SIWZ ale życie życiem.
    Jeslibyś 10 lat temu sprzedał kompa 386 to czy dziś miałbyś do niego
    części? Pomijam składnice złomu ;-).

    --
    Naprawa markowych komputerów wygląda tak, że gościu wkłada identyczną płytę
    główną a Ty załączasz i pracujesz dalej. Tak samo możesz zamówić każdą część

  • 32. Data: 2011-06-10 08:30:52
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    > Z puntu widzenia zamawiającego przepis nie jest głupotą. W końcu to nie
    > jego problem, koszt trzymania części zamiennych spada i tak na dostawcę.

    > No właśnie - jeżeli podpiszesz taką umowę to musisz mieć. To Twoje, nie
    > zamawiającego kulki. Zawsze mu możesz zaproponować w przyszłości nowy,
    > lepszy komputer - z i7. W cenie 386 ze złomowiska. :(

    Zaproponować możesz, ale czy się sprawdzi nie jest oczywiste. Wbrew pozorom
    nie zawsze da się zamiast starego komputera włożyć nowy bo trzeba np
    uaktualnić oprogramowanie co trwa i kosztuje. Jakby klient nie potrzebował
    starego komputera to by takiej umowy nie zawierał.

    Czy ja wiem .. ochrona środowiska np

  • 33. Data: 2011-06-10 08:33:08
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Michał" <b...@b...pl>

    > No właśnie - jeżeli podpiszesz taką umowę to musisz mieć. To Twoje, nie
    > zamawiającego kulki. Zawsze mu możesz zaproponować w przyszłości nowy,
    > lepszy komputer - z i7. W cenie 386 ze złomowiska. :(
    Nie bardzo, bo jesli bedzie chcial uruchomic gre napisana pod AT to może
    się oszukać ;-)
    Wychodziłoby na to ze muszę mieć drugi taki 386 w magazynie na zapas.

    W rzeczywistości chodzi o aparat medyczny. Zaręczam Ci, że po 5 latach
    będzie już zuzyty "moralnie" i fizycznie i zamortyzowany, a będą już
    nowsze modele, ktore bedą wykonywać badania lepiej i TANIEJ. Ale nie,
    zamawiający z uporem maniaka żąda 10 lat obsługi.
    --
    Ile lat miał ten samolot co spadł ? :-)

  • 34. Data: 2011-06-10 11:17:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Romik wrote:

    > O różne rzeczy ludzie tutaj pytali ale nominację do największej
    > bzdury roku masz w kieszeni jak nic :-)

    ale co jest głupiego w tym pytaniu?

    skoro prawo reguluje zasady sprzedaży i odpowiedzialności za wady,
    potencjalnie może też regulować inne sprawy.

  • 35. Data: 2011-06-10 16:48:46
    Od: Michał <b...@b...pl>

    W dniu 2011-06-09 22:06, Romik pisze:

    > Użytkownik "Michał" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > A jakby powiedział 50 lat i dodatkowo że każdy producent ma obowiazek raz w
    > roku drapać klienta po pleckach to też byś zapytał na forum? :-)
    > A wiesz jak się obchodzi ten idiotyczny zapis w przetargach (hint -
    > "równoważny")? A google ci działa?

    1/ Nie odpowiadasz na moje pytanie a włączasz sie w środek dyskusji ni w
    pięć ni w dziewięć.
    2/ Po raz drugi nie odpowiadasz na moje pytanie a radzisz szukac w
    google, tak jak bym w moim pierwszym poście nie napisał, że nie mogę się
    tego w necie doszukać.
    3/ Zadajesz dziwne pytania nie mające nic wspólnego z tematem.

    Uwielbiam takich gostków jak Ty. Nic nie mają do powiedzenia a usiłują
    stworzyć wrażenie, że zjedli wszystkie rozumy. Udowadniają swoimi
    wypowiedziami tylko swoją niekompetencję ale i bezinteresowną niechęć do
    drugich. Masz dobre zadatki na usnetowego trolla. :-)

    Miłego weekendu życzę.

  • 36. Data: 2011-06-10 19:20:27
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2011 20:42:34 +0200, spp napisał(a):

    > Ale to jest warunek dla uzyskania znaczka. Jeżeli zaś znaczek nie jest
    > mi potrzebny?
    A jeśli znaczek jest wymagany odpowiednim przepisem? Nie znam prawnego
    zobowiązania, o które pytał OP, odpowiadam jedynie na święte oburzenie, i
    twierdzenia, że wymóg zapewnienia części zamiennych w jakimś czasie to
    'totalbezedura'.

    --
    pozdro
    poreba

  • 37. Data: 2011-06-10 19:31:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-10 21:20, poreba pisze:

> [...]
    > zobowiązania, o które pytał OP, odpowiadam jedynie na święte oburzenie, i
    > twierdzenia, że wymóg zapewnienia części zamiennych w jakimś czasie to

    Wtedy to zupełnie inna bajka. Akurat znaczki które podał nie są
    obowiązkowe ale PR-owo dobrze wyglądają. :(
    Poza tym nie pisałem że wymóg zapewnienia części zamiennych w 10 lat po
    zakończeniu produkcji jest bzdurą ( wręcz przeciwnie, zwracałem uwagę że
    zleceniodawca może sobie zażyczyć takiego warunku) tyle, że nie znam
    przepisów które nakładałyby taki obowiązek na producentów maszyn i urządzeń.

    --
    spp

  • 38. Data: 2011-06-10 20:12:45
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-06-09 20:09, Bogdan pisze:

    > Użytkownik "Michał" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > W dniu 2011-06-09 19:58, Bogdan pisze:
    >
    > Wracając do meritum - czy jest taki przepis? Patrząc nie tylko na ten
    > przypadek ale ogólnie.
    >
    > pewnie już guglałeś i wiesz, że nie ma - co wcale nie rozwiązuje Twojego
    > problemu :(
    >
    > Bogdan
    A cytować potrafisz? Skonfigurować sobie czytnik również?

  • 39. Data: 2011-06-10 21:08:28
    Od: "Romik" <n...@p...onet.pl>

    >Uwielbiam takich gostków jak Ty.

    A ja takich jak ty próbuję naprowadzić na logiczne myślenie z różnym
    skutkiem - tutaj akurat negatywnym. Informuję wprost - nie ma takiego
    przepisu w prawie, bywają takie zapisy w przetargach - w praktyce są martwe
    bo działają inaczej. Czy to jest wystarczająco jasno czy jeszcze coś
    uprościć?

    Romik

  • 40. Data: 2011-06-12 22:53:22
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 10 Jun 2011 21:31:59 +0200, spp napisał(a):

    > Wtedy to zupełnie inna bajka. Akurat znaczki które podał
    "Niech się posunie, niech nie pisze, że on podał, jak podały inne"
    > nie są obowiązkowe ale PR-owo dobrze wyglądają. :(
    Jak pisałem, nie znam przepisów wprowadzających taki wymóg w PL, jednak
    AFAIR
    prawo stanowe Kaliforni ma wiele takich wymogów.

    > Poza tym nie pisałem że wymóg zapewnienia części zamiennych w 10 lat po
    > zakończeniu produkcji jest bzdurą
    Ja również tak nie twierdziłem, któż Ci to przypisał?

    --
    pozdro
    poreba