    From: " jb" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Date: Sun, 29 Mar 2009 12:45:20 +0000 (UTC)
    <gqioli$kgt$1@news3.onet> <gqit5b$5f1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gqj1p1$i5n$1@news3.onet> <gqjkr5$361$2@inews.gazeta.pl>
    <gqjs4d$ne8$1@news.onet.pl> <gqlrhs$e3j$1@inews.gazeta.pl>
    <gqm3p9$4ua$1@news.onet.pl> <gqm5oc$8sh$1@inews.gazeta.pl>
    <gqn24e$dj$1@news.onet.pl> <gqnmm8$qaf$1@inews.gazeta.pl>

    > Tak. I w tym problem. Zmuszanie do okreslonego zachowania, to niekoniecznie
    > złapanie za wszarz i wyrzucenie przez okno.

    Aby czyn wyczerpał znamiona przestepstwa okreslonego w art. 191 kk, muszą być
    uzyte groźby albo przemoc. Gdzie tu widzisz jakakolwiek przemoc?

    > Ale po co się wpychać. Przepraszasz. Nie wpuszczają. Wzywasz Policję. U nas
    > jeden ochroniarz raz nerwowo takiego telefonu nie wytrzymał i odebrał
    > pokrzywdzonemu telefon.

    Bo był głupi. Powinien poczekać, a kiedy niebiescy przyjadą, zawiadomić ich o
    popełnieniu wykroczeń z art. 51 i 66 kw przez awanturającego się "klienta". I
    zgadnij, kto wtedy jak najbardziej słusznie spędzi resztę nocy na dołku.

    Problem sie zaczyna, gdy

    Poprzyj czymś swoją subiektywną ocenę. Przepisami, orzecznictwem, doktryną
    albo czymkolwiek.

    > Po co atakować ochronę. Oświadczasz im, że naruszają prawo i albo Cie
    > wpuszczą, albo wezwiesz Policję. Teraz albo ochrona sie ugina (jak mądra),
    > albo to ona Cię zaatakuje.

    Ponieważ ochrona nie narusza prawa, spokojnie czeka na Policję i robi jak
    wyżej. Oczywiscie o ile ochroniarz ma IQ wieksze niż 70 i nie daje sie
    sprowokować palantowi.