  • 11. Data: 2007-10-17 19:21:38
    Temat: Re: ściśle tajne
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "zbyszek" <z...@a...waw.pl> writes:

    > Niech nam tu opowie to co usłyszał a my już przekażemy to komu
    > trzeba i nikomu wiecej nic nie powiemy :)
    >

    > PROKURATOR - złożyć donos o ujawnienie tajemnicy państwowej, bez
    > podania samej treści.

    Donos czy zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa?

  • 12. Data: 2007-10-19 12:28:18
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Użytkownik " Kurek 6" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pytanie, czy te rzeczy mają taką klauzulę, czy tylko "mogą mieć". Bo to
    > dość istotna różnica. Istnieje orzeczenie Sądu najwyższego mówiące, że
    > przestępstwo popełnia tylko osoba, która informację ujawnia. Ktoś, kto o
    > tak ujawnionej tajemnicy dowiedział się przypadkowo popełnia przestępstwo
    > tylko o tyle, o ile wiedział że jest to tajemnica.
    >
    > Skoro masz podejrzenie w tej materii, to skontaktuj się najbliższą
    > jednostką Policji. To przecież jest przestępstwo z kodeksu karnego -
    > ewentualnie!

    Tak zrobie.
    Przeczytałem załącznik do ustawy. Informacje, które opowiadał przy ognisku są
    na tej liście.

    Kurek6

  • 13. Data: 2007-10-19 14:25:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    [...]

    > Przeczytałem załącznik do ustawy. Informacje, które opowiadał przy
    > ognisku są na tej liście.

    Hej, tam jest również mowa o zdjęciach satelitarnych. Jak w takim
    razie wyglądają w świetle tej ustawy serwisy webowe typu Zumi albo
    Google Earth, które udostępniają zdjęcia wszystkiego 'jak leci'?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 14. Data: 2007-10-19 20:52:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Przeczytałem załącznik do ustawy. Informacje, które opowiadał przy
    > ognisku są
    > na tej liście.

    To nie wystarczy. Nie każda z rzeczy wymienionych w tym załączniku jest
    niejawna. Przeczytaj sama ustawę. Klauzulę nakłada odpowiednia osoba. Nie
    twierdzę, ze nie masz racji, ale zalecam daleko posuniętą ostrożność. Nie
    możesz napisać jakiego rodzaju to były informacje? łatwiej by się
    dyskutowało.

  • 15. Data: 2007-10-21 15:36:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > Przeczytałem załącznik do ustawy. Informacje, które opowiadał przy ognisku
    > są
    > na tej liście.

    Nie tylko zaliczenie do tej listy czyni info tajną, musi ona jeszcze
    wyczerpywac znamiona z definicji ustawowej i za taka byc uznana przez np.
    tworce dokumentu.

  • 16. Data: 2007-10-21 20:10:37
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> writes:

    > Użytkownik <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    >
    > Nie tylko zaliczenie do tej listy czyni info tajną, musi ona jeszcze
    > wyczerpywac znamiona z definicji ustawowej i za taka byc uznana
    > przez np. tworce dokumentu.

    A dokładne zdjęcia satelitarne lotniczych baz wojskowych w USA można
    znaleźć na Google Earth.

  • 17. Data: 2007-10-22 07:05:47
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > twierdzę, ze nie masz racji, ale zalecam daleko posuniętą ostrożność. Nie
    > możesz napisać jakiego rodzaju to były informacje? łatwiej by się

    Sprawa się już wyjaśniła.
    Odpowiednie służby zajęły się tematem, a chodziło o:
    10. Organizacja i funkcjonowanie systemu obrony powietrznej i
    przeciwlotniczej kraju.
    a także dyskusja zeszła na:
    16. Szczegółowe informacje dotyczące organizacji, form i metod pracy
    operacyjnej Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby
    Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura
    Antykorupcyjnego oraz byłego Urzędu Ochrony Państwa i byłych Wojskowych Służb
    Informacyjnych, a także ich kierunki pracy operacyjnej i zainteresowań.

    17. Szczegółowa struktura organizacyjna oraz etatowa jednostek i komórek
    organizacyjnych wykonujących czynności operacyjno-rozpoznawcze w służbach, o
    których mowa w pkt 16, a także systemy ewidencji danych o funkcjonariuszach i
    żołnierzach tych jednostek i komórek organizacyjnych.

    18. Dane identyfikujące lub mogące doprowadzić do identyfikacji
    funkcjonariuszy i żołnierzy służb, o których mowa w pkt 16, realizujących

  • 18. Data: 2007-10-22 08:41:27
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał

    > A dokładne zdjęcia satelitarne lotniczych baz wojskowych w USA można
    > znaleźć na Google Earth.

    Wynika z tego wniosek, że pomimo, iż mogłyby potencjalnie być tajemnicą (np.
    zaliczenie w tym wykazie do ustawy) to jednak za takie nie zostały uznane.

  • 19. Data: 2007-10-22 08:44:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
    > Sprawa się już wyjaśniła.
    > Odpowiednie służby zajęły się tematem,

    Tzn. jak się wyjaśniła? Wszczęli śledztwo czy odmowili? Czy tylko przyjęli
    od Ciebie taką informację?

> [...]
    > 16. Szczegółowe informacje dotyczące organizacji, form i metod pracy
    > operacyjnej Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby

    (ciach)

    Nie każda informacja dotycząca tego, co jest w temacie powyższych zagadnień
    jest tajna.

  • 20. Data: 2007-10-22 14:30:13
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    [...]

> [...]
    > Państwa i byłych Wojskowych Służb Informacyjnych, a także ich
    > kierunki pracy operacyjnej i zainteresowań.

    W gruncie rzeczy to jest dziwne, że na tej liście jest CBA, a nie ma
    CBŚ. Nie ma również nic na temat policjantów prowadzących działania
    operacyjne, a to się trochę kłóci ze zdrowym rozsądkiem.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl