  • 11. Data: 2004-01-10 21:21:34
    Temat: Re: sciaganie wierzytelnosci
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Znaczy się pozew wnosi się za darmo? Zadnych znaków opłaty sądowej itd?

    niekiedy tak, ale myślę, że się nie załapiesz ;)
    rozporządzenie w sprawie wysokości wpisów w sprawach cywilnych

    KG

  • 12. Data: 2004-01-10 21:24:54
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > W formularzu pozwu jest rubryka "żądanie zwrotu kosztów sądowych".
    > http://www.ms.gov.pl/formularze/form1_p.doc

    No to akurat wiem, ale muszę wczesniej wiedziec jakie to koszty zeby
    wiedziec co w tej rubryce wpisac :-)

    pdr
    Olo

  • 13. Data: 2004-01-10 21:26:48
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > niekiedy tak, ale myślę, że się nie załapiesz ;)
    > rozporządzenie w sprawie wysokości wpisów w sprawach cywilnych

    Chętnie zapoznam się z owym rozporządzeniem - jakis Dz.U.? ;-)

    pdr
    Olo

  • 14. Data: 2004-01-10 21:35:56
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Chętnie zapoznam się z owym rozporządzeniem - jakis Dz.U.? ;-)

    pierwotnie z 1996r. nr 154, poz.753, ale musisz poszukać tekstu jednolitego

    KG

  • 15. Data: 2004-01-10 21:45:49
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Olo Kwasniak w wiadomości <btpqkj$mkr$1@atlantis.news.tpi.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > No to akurat wiem, ale muszę wczesniej wiedziec jakie to koszty zeby
    > wiedziec co w tej rubryce wpisac :-)

    Wpisz "chcę" ;-)

    --
    Olgierd
    "Nie można usprawiedliwiać istnienia żadnego państwa o szerszym zakresie

  • 16. Data: 2004-01-11 00:15:52
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > 1. Musisz mieć dowód na istnienie zobowiązania (na przykład dowód dostawy,
    > podpis odbioru na fakturze, oświadczenie dłużnika)
    > 2. Wzywasz do uregulowania należności;

    Musze koniecznie wyslac dluznikowi wezwanie do zaplaty? Czy nie wystarczy,
    ze podpisal on papierek gdzie jest napisane ze wisi mi tyle i tyle oraz w
    tym a tym terminie zobowiazuje sie zaplacic, zas potem wyraza zgode na
    windykacje sadowa?

    > 3. Składasz pozew o wydanie nakazu zapłaty na stosownym druku (koszt: 2%
    > kwoty);
    > 4. Po otrzymaniu nakazu zapłaty czekasz na należność, a jeśli nie nastąpi
    > to, to występujesz o nadanie klauzuli wykonalności (koszt kilkadziesiąt
    > złotych, nie pamiętam ile dokładnie);

    W pozwie wyrazam zadanie zwrotu kosztów sadowych. Czy musze wpisac dokladna
    kwote ktora przeznaczylem na sprawe, czy moge trzasnac z sufitu powiedzmy
    100zl?

    > 5. Występujesz do komornika o windykację (koszt może być różny, a
    > skuteczność nieokreślona).

    No ale ten koszt to chyba ponosi dluznik...

    pdr
    Olo

  • 17. Data: 2004-01-11 12:01:05
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    Olo Kwasniak wrote:

    > No to akurat wiem, ale muszę wczesniej wiedziec jakie to koszty zeby
    > wiedziec co w tej rubryce wpisac :-)

    Napisz, "wg kwoty przypisanej" i nie przejmuj się tym... aż do rozprawy ;))
    Jakbyś chciał jeszcze dopisać "koszty zastępstwa procesowego" to one ci
    powiedzą resztę - dokładnie i ze szczegółami ;)))

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 18. Data: 2004-01-11 13:44:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ze podpisal on papierek gdzie jest napisane ze wisi mi tyle i tyle oraz
    > tym a tym terminie zobowiazuje sie zaplacic, zas potem wyraza zgode na

    No to jak rozumiem już go wezwałeś do ugodowego uregulowania. Z tym, że
    jego zgoda na windykację sądowną, to już niekoniecznie jest Ci potrzebna.
    Jak jej nie uzyskasz, to w drodze wyjątku sąd również rozpatrzy sprawę.

> [...]
    dokladna
    > kwote ktora przeznaczylem na sprawe, czy moge trzasnac z sufitu

    Nie wpisujesz, że żądasz zwrotu kosztów nie podając sumy. Sumę poda sąd,
    bo przecież wie ile zapłaciłeś. Koszt sądowych nie wlicza do wartości
    przedmiotu sporu i nie płacisz od tego wpisu sądowego.

    > No ale ten koszt to chyba ponosi dluznik...

    Tak, ale żeby komornik był uprzejmy się zająć sprawą, to wstępnie Ty mu
    musisz wpłacić zaliczkę. Oczywiście komornik w pierwszej kolejności
    ściągnie te koszty i Ci zwróci. Warunkiem powodzenia w tym wypadku jest
    to, by dłużnik miał cokolwiek, co mu komornik będzie mógł zabrać.

  • 19. Data: 2004-01-11 17:13:56
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > ściągnie te koszty i Ci zwróci. Warunkiem powodzenia w tym wypadku jest
    > to, by dłużnik miał cokolwiek, co mu komornik będzie mógł zabrać.

    Chyba jeszcze zaliczek nie przywrócili.

    KG

  • 20. Data: 2004-01-11 18:15:17
    Od: "grzegorz" <m...@t...pl>

    > Szukaj haseł "nakaz zapłaty" oraz "postępowanie nakazowe". Generalnie i w
    > dużym skrócie:

    Wielkie dzieki

    --
    Grzegorz Kozlowski