    From: twiza <...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sasiad brudastt
    Date: Sun, 03 Dec 2006 10:12:34 +0100

    AA - przeciez on nie jest alkoholikiem (jak twierdzi) - mam znajomego
    > nawet który taka grupe prowadzi i rozmawiałem z nim, ale niestety
    > twierdzi on ,ze jesli tacy ludzie same tego nie chca, to nikt ich nie
    > zmusi - musza chciec i musza potem w tym trwac - osobiscie znam 2
    > przypadki ludzi, którzy zrozumieli ,poszli na odwyk - nie pili 2-3 lata
    > - co najwyzej piwko na upał - i nagle bez przyczyn poszli i znów sa
    > zagubieni :(

    co nie znaczy że wszyscy są tacy. Są ludzie którzy mają słaby
    charakter ale tego jest jakaś przyczyna, nikt być może tym człowiekiem
    wcześniej nie kierował. Trzeba sobie cały czas powtarzać cel
    jaki się chce osiągnąć, gdyby tego inni nie robili
    do niczego by nie doszli w życiu i nie mieliby willi, nie znali języków
    itd. trzeba mu wytłumaczyć że każdemu z nas na początu było trudno
    wytrzymać w jakimś tam postanowieniu, zapieraliśmy się sami siebie
    ale póżniej byliśmy szczęśliwi gdy udało nam się osiągnąć cel.
    Życie nie polega na zabijaniu problemów w butelce piwa bo to do niczego nie
    prowadzi- _a świadczy jedynie o naszym slabym charakterze_.
    Trzeba znać umiar. On może sądzi że gdy więcej wypije tym więcej
    osób zwróci na niego uwagę i powie sobie jestem najlepszy, ciesząć się
    jak dziecko. Można by zacząć nie
    zwracać w ogole na niego uwagi gdy pije i dać mu do zrozumienia
    że nikt się nie zachwyca wypitą przez niego butelką.
    Sprzedawczynie alkoholu też by mu mogły zwrocić uwagę i nie sprzedać
    alkoholu ale przypuszczam że bałyby się jego reakcji.
    W sklepie można by wywiesić napis:
    Nie sprzedajemy alkoholu małoletnim ale i osobom w stanie nietrzeźwym i
    o brzydkim zapachu gdyż odstrasza to innych klientów.
    Ale wątpie by sklep na to poszedł bo każdy chce tylko sprzedać i ma w
    d..... jakiegoś tam człowieka.

    > sa jesszcze jakies pomysły ?

    teraz już się chyba wyczerpały

    pozdr. Twiza i współczuję