    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: samozatrudnienie z o.o
    Date: Sat, 18 Oct 2008 22:09:45 +0200

    On Sat, 18 Oct 2008, Luk wrote:

    > Polska wersja spółki z o.o. nie jest chyba prostą formą działalności,
    > dostępną dla przeciętnego jednoosobowego przedsiębiorcy. Czy nawet
    > dwóch jednoosobowych przedsiębiorców (żeby spółka była).
    > Z tego co słyszałem, za granicą można założyć firmę Limited już z
    > całkiem niedużym kapitałem.

    ZDAJE SIĘ, że jest gdzieś w obróbce propozycja aby przywrócić
    niższe limity (kiedyś były AFAIR 10x niższe).
    Ludziska doczekać się nie mogą, kiedy to PO wysypie ów worek
    z ustawami co to obiecywali, ale podobno właśnie zmiana progów
    ma być :)

    > Zastanawiam się więc czy mogę zrealizować taką "ograniczoną
    > odpowiedzialność" poprzez odpowiedni zapis w umowie. np.
    > "W przypadku nienależytego wykonania usługi, zleceniodawcy przysługuje
    > prawo do odszkodowania do kwoty 1000zł".
    >
    > Czy jest to możliwe? i czy jest to powszechna praktyka w firmach
    > jednoosobowych?

    Ale:
    1. Napierw musisz znaleźć chętnego, który się na to godzi
    2. taki zapis nie dotyczy ZAWINIONYCH szkód.

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT)