  • 1. Data: 2002-10-27 19:15:41
    Temat: samochód-prośba o opinię
    Od: "Iza" <i...@k...onet.pl>

    witam,

    proszę was o poradę, bo już stajemy się naprawdę bezsilni
    sprawa jest długa - postaram się opowiedzieć najważniejsze szczegóły w miarę
    pytań mogę doprecyzować

    - został kupiony samochód - na firmę; w związku z czym pomiędzy dealerem a
    kupującym była firma "przerabiająca" go na osobowo-ciężarowy (firma na dzień
    dzisiejszy nie istnieje); książkę gwarancyjna podbił dealer, pieniądze są
    spłacane również jemu
    - samochód się spalił po 8 miesiącach użytkowania (niestety nie całkowicie,
    tylko przednia część) - po przeprowadzonym dochodzeniu przez prokuraturę
    biegły orzekł, że spalenie nastąpiło z winy samochodu - zwarcie w instalacji
    elektrycznej
    - niezwłocznie po stwierdzeniu przyczyny spalenia (czyli jakieś pół roku po
    spaleniu) zawiadomiony został zarówno dealer jak i importer o zaistniałym
    zdarzeniu - w ramach rękojmi żądano wymiany samochodu na nowy
    - dealer twierdził, że sprawa została zgłoszona za późno, więc nie zamierza
    się nią zająć, importer w ogóle nie był nią zainteresowany (przy okazji
    producent też)
    - sprawa trafiła do sądu - ciągnie się juz ponad rok - dealer zmienił swoje
    nastawienie - teraz próbował udowodnić, że samochód nie był od niego kupiony
    - po półtorej roku w tamtym tygodniu sąd ogłosił wyrok -
    rzegraliśmy:( jeszcze nie wiemy jak go uzasadnił..wystąpiliśmy już o
    uzasadnienie

    poradzcie co jeszcze możemy zrobić, jesteśmy od długiego czasu bez
    samochodu, zostali straceni klienci (to był samochód służbowy), poza tym -
    juz jesteśmy wyczerpani tą całą sytuacją i nie bardzo już wierzymy, ze
    zakończy się dla nas pozytywnie

    z góry dziękuję za pomoc
    Iza

  • 2. Data: 2002-10-27 20:24:11
    Temat: Re: samochód-prośba o opinię
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    > - sprawa trafiła do sądu - ciągnie się juz ponad rok - dealer zmienił swoje
    > nastawienie - teraz próbował udowodnić, że samochód nie był od niego kupiony

    ?????????
    Kto ci wystawił fakturę za samochód?

  • 3. Data: 2002-10-27 20:32:42
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iza" <i...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samochodu, zostali straceni klienci (to był samochód służbowy), poza tym -
    > juz jesteśmy wyczerpani tą całą sytuacją i nie bardzo już wierzymy, ze

    Tak z ciekawości-co to za marka i dealer?

  • 4. Data: 2002-10-28 18:30:09
    Od: "Iza" <i...@k...onet.pl>

    faktura była wystawiona przez posrednika
    ale z drugiej strony zarówno zaliczka jak i teraz raty kredytu sa wpłacane
    na konto dealera..

    masz moze jakis pomysł co można z tym zrobić?

    Iza

  • 5. Data: 2002-10-28 18:31:00
    Od: "Iza" <i...@k...onet.pl>

    wolałabym nie mówić do zakończenia całej sprawy...

    jeszcze póxniej poda do Sądu za pomówienia

  • 6. Data: 2002-10-28 20:53:53
    Od: "Iza" <i...@k...onet.pl>

    jeszcze nasunęło mi się kilka pytań:
    - oczywiście będziemy sie odwoływać od wyroku...możemy jednak
    przegrać..powiedzcie czy w tym wypadku można zrezygnować z prawa rękojmi i
    spróbować dochodzic swoich prawa w ramach gwarancji?
    - do kogo zgłosić swoje roszczenia skoro firma, która wystawiła fakturę już
    nie istnieje? za to w książce serwisowej jako gwarant podbił się dealer..
    - co jeszcze można zrobić - mamy przecież dokument, że samochód spłonął z
    winy producenta a nic z nim nie możemy zrobić:(i co gorsza nie mamy czym
    jeździć...

  • 7. Data: 2002-10-29 06:35:18
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    > faktura była wystawiona przez posrednika
    > ale z drugiej strony zarówno zaliczka jak i teraz raty kredytu sa wpłacane
    > na konto dealera..
    >
    > masz moze jakis pomysł co można z tym zrobić?

    Sorry, ale nie wiem co ci poradzic. Ja zawsze placilem temu od kogo kupowalem (umowa,
    faktura).
    Jak zaksiegowaliscie sobie wplaty do dilera??? Darowizna?
    Może postrasz dilera, że zameldujesz w skarbowym, że dostał od ciebie darowizne i nie
    zaplacil od
    niej podatku?

    mer

  • 8. Data: 2002-10-29 21:13:24
    Od: "Iza" <i...@k...onet.pl>

    hmm..naprawdę nie jesteście w stanie mi nic poradzić?:(((

  • 9. Data: 2002-10-29 21:14:16
    Od: "Iza" <i...@k...onet.pl>

    w tym wypadku sa księgowane normalnie jako raty za spłate samochodu...

    więc chyba nie tędy droga...

  • 10. Data: 2002-10-30 06:19:28
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    > w tym wypadku sa księgowane normalnie jako raty za spłate samochodu...
    >
    > więc chyba nie tędy droga...

    To może mnie przelejesz troche kasy i zaksięgujesz sobie jako rata za samochód?