  • 1. Data: 2002-10-27 19:06:40
    Temat: waznosc paszportu
    Od: "[.:whammy:.]" <w...@W...pl>

    Witam, mam pytanie, czy to prawda, ze warunkiem
    opuszczenia granicy Polski jest paszport wazny minimum
    6 miesiecy od daty planowanego powrotu?
    Ile czasu/pieniedzy zajmuje przedluzenie waznosci
    paszportu?

    --
    Pozdrawiam!

    ---------------------------------------------[.:wham
    my:.]

  • 2. Data: 2002-10-27 20:30:05
    Temat: Re: waznosc paszportu
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "[.:whammy:.]" <w...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opuszczenia granicy Polski jest paszport wazny minimum
    > 6 miesiecy od daty planowanego powrotu?
    > Ile czasu/pieniedzy zajmuje przedluzenie waznosci

    Kilkakrotnie na grupie pl.rec.turystyka.tramping rozmawiano o tym, iż do
    niektórych krajów nie wpuszczą cię, gdy masz paszport ważny krócej niż 6
    m-cy. Nie pamiętam, jakie kraje wymieniano, bo tam się pisze o całym
    świecie. Ale proponuję tam dać zapytanie o konkretny kraj, który cię
    interesuje a na pewno otrzymasz odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Wiewióra

  • 3. Data: 2002-10-28 13:48:08
    Od: "SapeR" <s...@e...com>

    "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > świecie. Ale proponuję tam dać zapytanie o konkretny kraj, który cię
    > interesuje a na pewno otrzymasz odpowiedź.

    Dokladnie tak jest, przy czym zwykle kraje europejskie
    wymagaja 3 miesiecznej waznosci na przod, a np. ameryka (mexyk),
    na 6 miesiecy.
    Z informacji uzyskanych w konsulatach i ambasadach POLSKI,
    powiedzieli mi, ze raczej nikt nie przestrzega tego, i w wiekszosci
    krajow nie powinno byc z tym problemow (na granicy), no ale
    zawsze moze sie ktos przyczepic - wiec lepiej miec ten wymog
    spelniony. Statystycznie Pani powiedziala, ze od czasu wprowadzenia
    ruchu bezwizowego z Mexykiem taka sytuacja nigdy sie nie zdarzyla,
    chociaz mieli wiele zapytan o te kwestie od podrozujacych, wiec
    albo przedluzali paszporty sobie, albo jechali na czuja i sie udalo !:)

    Pozdrawiam

    sap