  • 21. Data: 2007-01-30 00:59:55
    Temat: Re: samochod policyjny stoi na zakazie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:op.tmxy7l1ooeel3f@gacek.ds.pg.gda.pl...

    > pomijajac swoj licznik albo lampy wzdluz drogi, V=s/t

    Ale tu byś musiał nagrywać to z dużej odległośco prostopadle do drogi. Inaczej
    może być kłopot.

    > Swoja droga - czy w PL sa podstawy prawne do korzystania z "fotoradarow"
    > mierzacych srednia predkosc pojazdu?

    Średnią? Prawo zakazuje przekraczać określonej, więc wystarczy, że zmierzy
    maksymalna. i tak mierzy.

    > Czy to czym jest albo moze byc tzw. fotoradar (urzadzenie do pomiaru
    > predkosci?) jest okreslone w jakims rozporzadzeniu?

    Tak. Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 20
    stycznia 2004 r. w sprawie wymagań metrologicznych, którym powinny podlegać
    przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.

  • 22. Data: 2007-01-30 01:38:30
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Witam,

    W poście <epm1sj$t46$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Robert Tomasik <r...@g...pl> m.in. napisał(a)::

    > O ile złamanie zakazu skrętu bez większego problemu można ujawnić poprzez
    > obserwację, o tyle w głowę zachodzę, w jaki sposób ustaliłeś, że
    > przekroczyli tę prędkość.

    Na filmie widać mój licznik, mylił się o całe 50 km/h a pozostałe pojazdy
    jechały 20 km/h? :)

    --
    Tomasz Motyliński
    Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie

  • 23. Data: 2007-01-30 01:53:57
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Moim zdaniem wpadłeś w stan dodatniego sprzężenia zwrotnego - jak to się
    > w mechanice nazywa. Uznajesz czyn za społecznie szkodliwy z tego powodu,
    > że jest społecznie szkodliwy. A to jest nieuprawnione twierdzenie. By
    > takie parkowanie uznać za wykroczenie należy dowieść, ze samo w sobie
    > jest szkodliwe. Czyli, ze tym działaniem komukolwiek wyrządza szkodę. No
    > i że ta szkoda nie jest rekompensowana w żaden racjonalny sposób
    > korzyścią odniesioną z tego tytułu. Nie twierdzę, że samo parkowanie
    > zawsze jest słuszne, ale sprzeciwiam się uznawaniem go za wykroczenie z
> [...]

    Znaczy się wolno przechodzić na czerwonym świetle jak *nic nie nadjeżdża* ?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 24. Data: 2007-01-30 08:08:04
    Od: g...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Wiem. Pytanie, czy złamanie tego prawa w tym wypadku niesie jakąkolwiek
    > szkodliwość społeczną, by uznać to ewentualnie za wykroczenie. Moim zdaniem
    nie.

    No, chyba że zrobione zdjęcie radiowozu przedstawia sam radiowóz i np dwóch
    policjantów w tle za szybą baru gdzie siedzą i np zajadają hot dogi :)

  • 25. Data: 2007-01-30 08:17:38
    Temat: bylo to w dzien
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witam

    o rozhukalo sie
    bylo w dzien koguta nie mieli
    a po drugiej stronie uliczki - w poprzek- na chodniku mozna sie zatrzymac i
    staly tam inne samochody a i miejsca bylo dosyc

    wpienilo mnie to troche bo kumpel tydzien temu w tym miejscu gdzei stala
    policja dostal mandat za zle parkowanie

    grub

  • 26. Data: 2007-01-30 08:39:18
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:epm45k$99q$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > odniesioną z tego tytułu. Nie twierdzę, że samo parkowanie zawsze jest
    > słuszne, ale sprzeciwiam się uznawaniem go za wykroczenie z samej

    Czyli Ty, tak jak premier, uważasz że jeżdżenie przez członka PISu po
    pijaku na rowerze "nie jest jakimś wielkim wykroczniem"?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 27. Data: 2007-01-30 08:43:32
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On Tue, 30 Jan 2007 01:59:55 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:

    > Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale tu byś musiał nagrywać to z dużej odległośco prostopadle do drogi.
    > Inaczej może być kłopot.

    ale w ogolnosci - gdyby jakis biegly sie podjal analizy video i jakos byl
    w stanie stwierdzic, ze w czasie +0:1:23.2 +/-1s samochod byl w punkcie A,
    natomiast w czasie 0:1:47.2 +/-1s byl w punkcie B - stad np. V=xx +/-
    10kph to sad moglby (juz nawet nie mowiac o tym przypadku czy policji w
    ogole) przyac to jako dowod przekroczenia predkosci?

    > Średnią? Prawo zakazuje przekraczać określonej, więc wystarczy, że
    > zmierzy maksymalna. i tak mierzy.

    chodzi mi o to co mozna spotkac w UK (i nie tylko) - np roboty drogowe,
    ograniczenie do 50mph i masz co 2km kamere, z ktorej obraz komputer
    analizuje i wyluskuje nr. rej. Z miedzyczasow wychodzi predkosc - dzieki
    czemu ludzie autentycznie trzymaja sie tych ograniczen, zwlaszcza ze tam
    kamery pewnie sa w kazdym automacie i kara jest nieunikniona.

    --
    gacek

  • 28. Data: 2007-01-30 08:46:47
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On Tue, 30 Jan 2007 02:53:57 +0100, Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    wrote:

    ps.com...

    > Znaczy się wolno przechodzić na czerwonym świetle jak *nic nie
    > nadjeżdża* ?

    no szkodliwe spolecznie to raczej nie jest.

    --
    gacek

  • 29. Data: 2007-01-30 08:52:05
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Robert Tomasik* na tej grupie:

    > Użytkownik "grubianin" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie przede wszystkim zdjęcie. Potem należało by napisać do właściwego
    > Komendanta pismo ze zdjęciem, a on to wyjaśni.

    Masz na myśli coś takiego: http://olgierd.bblog.pl/wpis,losie,911.html ?

    Otóż chciałem Ci powiedzieć, że czekam na wyjaśnienia do dziś.
    Poszło do dyżurnego i do inspektoratu KWP we Wrocławiu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 30. Data: 2007-01-30 09:41:06
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 30 sty o godzinie 01:37, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > z tego tytułu. Nie twierdzę, że samo parkowanie zawsze jest słuszne, ale
    > sprzeciwiam się uznawaniem go za wykroczenie z samej definicji.

    Czy naprawdę chciałeś napisać to co napisałeś?
    Wywodzisz powyżej, że w zasadzie znaki zakazu parkowania/postoju są nie
    istotne i mało ważne ponieważ nie wyrządzają szkody i nie uznajesz tego za
    wykroczenie.
    No ładnie, ładnie - teraz się rozpocznie parkowanie w centrach miast, na
    rynkach, i ogólnie na zakazach parkowania/ postoju.

    --
    Herbi
    2007-01-30 10:41:04