  • Data: 2006-08-21 16:19:43
    Temat: Re: sad grodzki
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Szerszen napisał(a):
    > bzdura, pies nigdy nieatakuje bez ostrzezenia, zawsze po nim widac co
    > zamierza,

    O ile się na niego zwraca uwagę. Np. idąc ulicą nie mam oczu dookoła
    głowy. Patrzę, gdzie idę, ale jak do mnie doskoczy pies z tyłu i od
    razu złapie za nogawkę, to dla mnie to jest atak bez ostrzeżenia.
    Poza tym czasem okres od pojawienia się symptomów ostrzegawczych
    do samego ataku jest zbyt krótki i właściciel, o ile nie trzyma
    psa na smyczy i/lub w kagańcu, po prostu nie zdąży nic zrobić,
    żeby zapobiec atakowi.

    > jest wiele symptomow zdradzajacych atak i uwazny wlasciciel wie
    > kiedy atak moze nastapic, oraz wie na jakie sytuacje pies moze zareagowac
    > agresja

    Ale prawda jest taka, że większość właścicieli nie jest zbyt uważna.
    Wielu ogranicza się właśnie do zapewnień typu "mój pies jeszcze nigdy
    nikogo nie ugryzł, masz pan jakieś fobie". A jak już pies ugryzie, to
    mówią: "na pewno go pan prowokował, trzeba było uważać".
    Ani nie starają się poznać psychiki swojego zwierzęcia, ani nie dbają
    o odpowiednie jego przygotowanie, ani nic. Oczywiście, są wyjątki,
    ale mówimy o ogóle.

    Pozdrawiam,
    Gerard