  • 1. Data: 2005-05-20 16:56:32
    Temat: rozwód
    Od: tunia <p...@i...pl>

    witam po raz pierwszy na grupie,
    chciałabym się dowiedzieć jak przebiega rozwód. pozew został złozony -
    rozwód bez orzekania o winie i co teraz? kiedy uiszcza się opłaty? ile
    to trwa?
    dziękuję z góry za odpowiedzi

    --
    tunia

  • 2. Data: 2005-05-21 21:26:57
    Temat: Re: rozwód
    Od: "." <b...@o...pl>

    Opłaty-zaliczkowo, jeśli Ty składałaś pozew zapłacisz po wezwaniu z Sądu.
    Ok. 50 zł.
    Potem, po pierwszej sprawie-pojednawczej będziecie mieli drugą,
    najprawdopodobniej ostatnią.
    Całosć trwa ok. 5 m-cy od złożenia pozwu.
    Po ogłoszeniu wyroku dowiesz się, ile musisz dopłacić. Od uprawomocnienia
    się wyroku masz 14 dni.

    pozdrawiam.

  • 3. Data: 2005-05-23 13:30:02
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:d6o92u$nrh$1@kujawiak.man.lodz.pl
    użytkownik *.* napisał(a):

    > Od uprawomocnienia się wyroku masz 14 dni.

    Na co?

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 4. Data: 2005-05-23 15:04:50
    Od: "." <b...@o...pl>

    > Na co?

    na zapłatę za rozwód

  • 5. Data: 2005-05-23 17:08:19
    Od: tunia <p...@i...pl>

    >na zapłatę za rozwód

    no świetnie, ale ja chcę wiedzieć przede wszystkim jak wygląda rozwód
    po kolei

  • 6. Data: 2005-05-23 17:32:18
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    tunia napisał(a):
    > no świetnie, ale ja chcę wiedzieć przede wszystkim jak wygląda rozwód
    > po kolei

    Sąd wyznaczy wysokość wpisu tymczasowego (30-600 zł) i wezwie do jego
    uiszczenia w terminie 7 dni. Nie zostanie zapłacony - zwrot pozwu.
    Potem (jak szybko, to zależy od sądu) posiedzenie pojednawcze - krótkie
    zeznanie o dzieciach, warunkach rodzinnych, materialnych, przyczynie i
    czasie rozkładu małżeństwa, w jaki sposób się to objawia; teoretycznie
    zachęcanie do pojednania... jakieś 20 minut.
    Jeśli rzeczywiście obie strony będą chciały się rozwieść bez orzekania o
    winie, to jakiś miesiąc - dwa później rozprawa rozwodowa.
    Nie ma dzieci, nie ma sporu - kończy się na przesłuchaniu stron, jeśli
    będą dzieci (nie będzie sporu o opiekę) - jakiś świadek...
    Na tym koniec, po trzech tygodniach wyrok uprawomocni się, sąd określi w
    nim wysokość ostatecznego wpisu.
    Jaki będzie wyrok... jeśli nic nie zepsujecie, to pewnie rozwodowy.
    A jeśli będzie spór, wykazywanie winy, walka o opiekę na dziećmi... cóż,
    nieco ;) dłużej to potrwa.

    KG

  • 7. Data: 2005-05-23 21:20:17
    Od: tunia <p...@i...pl>

    > Sąd wyznaczy wysokość wpisu tymczasowego (30-600 zł) i wezwie do jego
    > uiszczenia w terminie 7 dni. Nie zostanie zapłacony - zwrot pozwu.

    dziękuje za konkretna odpowiedź. mam jeszcze jedno pytanie: pozew
    złożony i co? głucha cisza. kiedy Sąd wyznaczy wysokość wpisu tymczasowego?

    ps
    to nie mój rozwód

    --
    tunia

  • 8. Data: 2005-05-24 03:04:17
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    tunia napisał(a):
    > dziękuje za konkretna odpowiedź. mam jeszcze jedno pytanie: pozew
    > złożony i co? głucha cisza. kiedy Sąd wyznaczy wysokość wpisu tymczasowego?

    jak wyznaczy...

    KG