    From: kam <X...@X...plX>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwiązanie umowy przedwstępnej -pomóżcie
    Date: Sun, 16 Nov 2003 12:28:04 +0100
    Sender: k...@o...pl@inscription.agrest.org

    NoMAD wrote:
    > Hmm cos innego mi wynika z 394 KC.. Zadatek ma to znaczenie ze jesli strona
    > nie wykonala umowy to druga strona moze od umowy odstapic (chyba ze co
    > innego wynika z umowy stron albo zwyczaju).

    No właśnie _może_, nie oznacza to konieczności. Sprzedający nie wykonuje
    umowy -> kupujący może odstąpić i żądać zadatku x2 albo dochodzić
    wykonania umowy.

    > MSZ uchylanie sie mialoby miejsce wtedy gdyby np. sprzedajacy (tu:) nie
    > dazyl do "zerwnia" umowy przedwstepnej z np z obawy przed zwrotem x2 zadatku
    > ale innymi dzialaniami uchylal sie od zawarcia umowy przyrzeczonej. Innymi
    > slowy "nie przeszkadzaloby" mu to ze jest zobowiazany do zawarcia umowy
    > przyrzeczonej i "nie zalezy mu" na "zrywaniu" umowy przedwstepnej (obawa
    > przed zwrotem zadatku x2) tylko przeciaga w czasie zawarci umowy
    > przyrzeczonej z takich czy innych wzgledow mimo wyznaczonego terminu do
    > zawarcia takiej umowy.

    Moim zdaniem za wąska ta interpretacja, dla mnie uchylanie się to każde
    działanie zmierzające do niezawarcia umowy.
    Uważasz, że sprzedający ma prawo do "zerwania" umowy? I czym miałoby być
    to zerwanie? Odstąpieniem? Na jakiej podstawie?

    KG