    Date: Fri, 20 Jan 2012 18:40:21 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwiązanie umowy najmu

    (20.01.2012 14:06), Liliana Cichocka wrote:

    > Najbardziej chodziło tu o terminy. Nowe przyłącze = min. 3 miesiące
    > czekania, w ciągu których nie mogę robić nic poza płaceniem za czynsz.

    > dlatego, że zgodnie z art. 684 miałam prawo domagać się od wynajmującego
    > współdziałania w załozeniu mediów za zwrotem ewentualnych kosztów.
    > W tym wypadku o współdziałaniu nie może być mowy, raczej o utrudnianiu
    > (podawania fałszywych danych osoby na którą poprzednio była umowa
    > przyłącza)

    Wg mnie, nie masz racji. Tj - jakbym był na twoim miejscu byłbym równie
    wkurzony jak Ty, ale od strony przepisów, wynajmujący nie ma obowiązku
    (wg mnie) współdziałać w *każdym* sposobie założenia mediów.

    Masz 2 drogi - standardową - nowe przyłącze, uproszczoną - podłączenie
    się do istniejącego przyłącza. Energa bez sensu żąda od Ciebie danych
    które ma, żeby zastosować wariant uproszczony. Wynajmujący może Ci je
    dać, ale może mu się nie chce, może jest między jednym zabiegiem
    koronografii a drugim a dokumenty ma w piwnicy, może mu się dokumenty
    spaliły lub ma w nich wielki burdel. Tak czy inaczej - możesz
    zainstalować sobie przyłącze w trybie standardowym i nie możesz mu
    zarzucić że w tym zakresie nie współpracuje. W zakresie przyśpieszonym
    nie współpracuje - ale nie ma chyba obowiązku.

    [...]

    > Kaucję wynajmujący też chce zatrzymać,

    Nie ma prawa. Ma Ci ją oddać po zakończeniu umowy i rozliczeniu
    ewentualnych szkód które wyrządziłaś.

    > co wiecej, rząda kasy
    > za kolejne 2 m-ce wynajmu i nie chce przyjąc miesięcznego wypowiedzenia,
    > co jest wbrew przepisom KC, które w tym wypadku obowiazują, bo nasza
    > umowa o tym nie wspomina.

    IMHO tutaj też nie masz racji. Art 673 mówi "z zachowaniem terminów
    umownych, a w ich braku z zachowaniem terminów ustawowych". Jeżeli są
    terminy umowne (a z twojego pierwszego postu wynika że tak - 3mies), to
    one mają zastosowanie.

    p. m.