    Date: Fri, 20 Jan 2012 18:31:21 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwiązanie umowy najmu

    (20.01.2012 12:39), Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMO ma do rzeczy tyle, że Energa zachowuje się o tyle mało dziwnie, że
    > pewnie nowe przyłącze kosztuje więcej. Usiłują więc zarobić i tyle,
    > a widać możliwość "przejęcia starego łącza" stoi im na przeszkodzie.
    > Jasne, że niemożliwe jest żeby nie wiedzieli kto im płacił :>

    > Bo z dostawcą nie ma żadnej umowy, więc nie może od niego nic wymagać.
    > A od wynajmującego może na podstawie IMVHO 664KC, zakładając że
    > umowa coś o tym wspomina - bo zasadniczo umowy które zawiera najemca
    > to jego umowy, z tym nie sposób się nie zgodzić.

    Ale gdzie tu widzisz zastosowanie do 664 KC? Gdzie rękojmia?

    Czy fakt nielogicznego postępowania lokalnego dostawcy energii jest wadą
    rzeczy?

    > Cytat że "niby miał obowiązek" raczej poddaje w wątpliwość to, że
    > w umowie zostało jasno określone, iż wynajmujący takie dane poda
    > lub pomoże w zawarciu umowy z dostawcą.
    > Być może rzeczywiście jest tak, że żądania wobec wynajmującego
    > są bezzasadne, ale dlaczego wtedy w ogóle rozważać "podział"
    > odpowiedzialności za trudności?

    Nie rozumiem dlaczego nie rozważać?

    Wg mnie, to tutaj główne pretensje trzeba mieć do Energi, do
    wynajmującego trochę też, bo mógłby być ludź i ułatwić. Ale właśnie -
    mógłby, ale nie musi.

    p. m.