  • 11. Data: 2003-09-19 08:29:15
    Temat: Re: rozsyłanie wirusów
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    > ludzie widać zaciekle instalują te "security patche" :)

    no w koncu bezpieczenstwo to bardzo wazna sprawa...

  • 12. Data: 2003-09-19 08:52:12
    Od: "Łukasz Kalbarczyk" <l...@p...net>

    Jarosław Łysio <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Na pewno leci też na @poczta.onet.pl.
    > Do mnie przychodzą dwa rodzaje:
    > 1) rzekoma wiadomość od Microsoftu
    > 2) rzekoma wiadomość o niedoręczeniu jakiejś wiadomości (też od razu
    > coś się chce instalować).
    > Od wczoraj dostałem chyba ze 120 takich wiadomości i mam już tego

    W program antywirusowy trzeba zainwestować,
    który sam będzie usuwał zainfekowane wiadomości...

    --
    ŁK

  • 13. Data: 2003-09-19 16:09:17
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    > hmmm cos w tym jest...

    stawiam na wp
    kiz (90 dostałam)

  • 14. Data: 2003-09-19 17:10:06
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    Istotnie, przy liczbie zainfekowanych maili, która w 20 godz przekroczyła
    już 400 szt, wszystkie nadawane były na adres wp, który zresztą podawałem na
    newsach
    Pozdr

  • 15. Data: 2003-09-19 17:45:17
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Baza wirusów - Swen

    Również znany jako: Worm.Swen
    Typ: robak
    Długość: 106496
    Niszczący dyski: nie
    Niszczący pliki: nie
    Efekty wizualne: nie
    Efekty dźwiękowe: nie

    Swen jest robakiem internetowym, którego działanie polega na rozsyłaniu
    własnych kopii za pomocą poczty elektronicznej, poprzez program KaZaA, w
    sieci lokalnej i za pomocą IRCa.

    Zwykle robak pojawia się w komputerze ofiary w postaci załącznika do listu
    elektronicznego o różnej treści. Jedna z treści sugeruje, że plik w
    załączniku jest łatą przysłaną przez firmę Microsoft, choć treści mogą być
    bardzo różne. Podobnie losowe są nazwy plików w załączniku. Dodatkowo robak
    wykorzystuje znany błąd w programie Microsoft Outlook i Outlook Express,
    powodujący w niezabezpieczonych programach automatyczne uruchomienie pliku
    załącznika w momencie oglądania treści wiadomości w oknie podglądu.

    Po uruchomieniu się robaka tworzy on na dysku swoją kopię w pliku o losowej
    nazwie, a także modyfikuje tak rejestr by jego kopia była uruchamiana przy
    każdym starcie systemu Windows oraz przy uruchamianiu każdego pliku z
    rozszerzeniem: exe, reg, scr, com, bat, pif. Dodatkowo robak tworzy na dysku
    pliki Germs0.dbv i Swen1.dat, w których przechowuje swoje dane. Po innych
    modyfikacjach rejestru systemu Windows robak uniemożliwia uruchomienie
    Edytora rejestru (regedit.exe).

    Co jakiś czas robak wyświetla fałszywe okienko przedstawiające błąd
    systemowej funkcji do obsługi poczty elektronicznej oraz proszące o podanie
    danych dotyczących konta pocztowego - w ten sposób robak uzyskuje wpisane
    przez użytkownika dane dotyczące jego konta pocztowego.

    Robak stara się również wyłączyć działanie rezydentnych monitorów programów
    antywirusowych oraz firewalli

  • 16. Data: 2003-09-19 19:10:51
    Od: "Jerzy Stanisław" <j...@c...retsat1.com.pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Baza wirusów - Swen

    Pisze o nim WP
    http://wirusy.wp.pl/wiadomosc.html?wid=1491328&kat=&
    katn=&widn=W32%2FGibe.C.worm

    --
    Jerzy Owczarek
    j...@r...net

  • 17. Data: 2003-09-19 19:37:18
    Od: "Marcin S." <m...@w...pl>

    Dobrze gada :-)
    Wlasnie korzystam z takowego programu. Zarabista sprawa.

    PozdrawiAM

    MarcIN

  • 18. Data: 2003-09-20 08:39:30
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości

    > Czy jest możliwość prawnej akcji przeciwko autorowi tych maili
    > i co radzicie robić?

    Hehehe - słyszałem o oskarżaniu zwierząt, ale o skarżeniu programów -
    jeszcze nie ;)

    Bo, niestety, ten 'robal' rozprzestrzenia się automatycznie. W zasadzie
    można chyba tylko zaskarżyć Microsoft za karygodne niedbalstwo, ale to też
    solidnie naciągane :)

    Dobrze, że mam osobne konto do usenetu - które zresztą chwilowo wyłączyłem
    (alternatywne jest z podkreśleniem zamiast kropką, jakby co).

  • 19. Data: 2003-09-20 10:54:51
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...com> popełnił 20 wrz 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:bkh3r8$218$1@nemesis.news.tpi.pl:

> [...]
    > zasadzie można chyba tylko zaskarżyć Microsoft za karygodne
    > niedbalstwo, ale to też solidnie naciągane :)
    A osobnym, i ciekawym problemem jest to, czy wiedza o lukach i łatkach na
    nie może być uznana za dostępną powszechnie. I czy użytkownik nie
    instalujący łatek, zabezpieczeń, upgradów... czyni to w rażącym
    zaniedbaniu, zaniechaniu, i czy coś z tego wynika?

    --
    pozdro
    poreba

  • 20. Data: 2003-09-20 15:27:07
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > zabezpieczeń, upgradów... czyni to w rażącym
    > zaniedbaniu, zaniechaniu, i czy coś z tego wynika?

    Wśród specjalistów - owszem. Ale większość przeciętnych użytkowników
    instaluje ewentualnie takie łatki, jak te przysyłane ;)