    From: Mariusz Zieliński <l...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: rowerzysta vs kierowca - prosba o porade
    Date: Mon, 09 May 2005 22:23:55 +0200
    Sender: l...@t...levi.pl

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > A ile mają przywiliejów! Nie dość, że nie muszą mieć prawa chodzenia,
    > badań technicznych nie przechodzą, tablic rejestracyjnych nie mają,
    > obowiązkowe OC też ich nie dotyka, to jeszcze mogą się władować na drogę
    > praktycznie bez żadnych wypadków!
    >
    > Rowerzysta przynajmniej musi sobie ten rower kupić, a taki
    > uprzywilejowany pieszy - po prostu idzie! To skandal!

    Skandalem jest to, że fizyka jedno a ustawodawstwo drugie. Zderza się
    pieszy z samochodem - lekkozbrojny ponosi dużo większe straty; przed
    sądem z kolei kierowca jest bez szans ... :-)

    Kiedyś na przejściu dla pieszych pod maskę wjechał mi rowerzysta;
    przewrócił się. (Ja miałem wyświetlaną w prawo, on czerwone) Po tym jak
    wstał miał wulgarne i głośne pretensje ale jak stwierdziłem, że może
    zawołajmy policję, która wlepi mu mandat za jeżdżenie rowerem po pasach
    i mandat za przekraczanie jezdni na czerwonym to zwiał. Dziwne. Trochę
    krwawił.

    --
    mariuszZIELIŃSKI