    From: "Maverick31" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: rowerzysta vs kierowca - prosba o porade
    Date: Sun, 8 May 2005 18:58:12 +0200

    news:d5lbq7$6cf$1@news.dialog.net.pl...
    [CIACH]
    >Nie dość, że są prawo daje im przywileje w ruchu, to
    > jeszcze oni to prawo olewają.

    Witam,
    Mialem sie nie odzywac bo sprawa jest zagmatwana a mnie tam nie bylo. Co
    wiecej czytajac wywod Natassji odnosze wrazenie, ze szuka ona w grupie
    swoistego rodzaju filtra majacego jej pomoc w wyrobieniu stanowiska
    dotyczacego zdarzenia i tego co ma powiedziec jej ojciec. To moje zdanie i
    tyle.
    NRN

    Odbiegne zatem od powszechnego tutaj pienienia sie na kierowce przez
    jednych, na rowerzyste przez innych i chcialbym otrzymac informacje jakiez
    to przywileje dostali rowarzysci o ktorych pisze Jotte.

    Z tego co mi wiadomo a powiem, ze jestem kierowca mobila i zapalonym od
    kilkudziesieciu juz lat rowarzysta na drodze wszyscy uzytkownicy maja takie
    same prawa (z wyjatkiem pojazdow uprzywilejowanych ). Co wiecej sa przepisy
    dotyczace wylacznie rowerow, ktore nie udzielaja przywilejow a nakladaja
    obowiazki. Nie chce robic ani za adwokata kierowcy ani za obronce
    rowerzysty. Z doswiadczenia wlasnego wiem, ze kierujacy mobilami i
    rowerzysci wywijaja czasami takie numery, ze trudno mowic o normalnosci.
    Jedno jest pewne CHAMSTWO jest wszedzie i wsrod rowerzystow i kierowcow.
    Uwazam, ze kierujacy z uwagi na to, ze maja te kilka milimetrow blachy
    lekcewaza innych ( slabszych uczestnikow ) i nakrecaja spirale nienawisci.
    Ci slabsi odbijaja pilke robiac to co robia i dlatego mozna znalezc
    rowerzyste lawirujacego pomiedzy mobilami albo samochod przyciskajacy
    rowerzyste do kraweznika przez jakiegos zestresowanego i slabego kierowce. Z
    pieszymi jest podobnie.Na drodze dla rowerow idzie mamusia i tatus srodkiem
    jak na polu i burza sie na rowerzyste ze jedzie tam gdzie moze jechac. Czy
    to jest normalne??
    Slyszalem ,ze w Warszawie kierowcy leja sie po gebach na skrzyzowaniach- czy
    to jest normalne??
    Nawet z tak prostej sprawy jak ta wiekszosc zroblia problem broniac grupy z
    ktora sie identyfikuja. Kazdy moglby zasypac przykladami postaw zlych
    zarowno z jednej jak i z drugiej strony o pieszych nie wspomne. Dlatego tez
    uwazam, ze podstawowym problemem jest brak KULTURY po kazdej stronie tej
    wyimaginowanej barykady.
    Pozdrawiam Maver