  • 41. Data: 2009-08-17 13:02:08
    Temat: Re: roboty przymusowe w szkole podstawowej
    Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Atlantis" ...

    > 1) Nakładane przez powołaną do tego instytucję.

    Czyli szkołę. :)
    § 18. Statut szkoły określa szczegółowe zasady przyjmowania uczniów do
    szkoły oraz ich prawa i obowiązki, w tym:
    1) rodzaje nagród i kar stosowanych wobec uczniów oraz tryb odwoływania
    się od kary; nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność
    osobistą ucznia,
    To z ramowego statutu szkół by rozporządzenie MEN.
    Któryż to statut właściwy minister ma obowiązek stworzyć, nie dlatego że
    lubi, ale z powodu zapisów w UoSO.

    > 2) Kara z definicji jest skutkiem popełnionego czynu, formą
    > zadośćuczynienia społeczeństwu za uczynioną szkodę. Nie nakłada się jej
    > na grupę kilkudziesięciu dzieciaków od tak.

    Bo i mówimy w tym wątku o kilku przenikających się sprawach. Tzw prace
    społeczne, porządkowanie terenu szkoły - co mam swój sens i cel wychowawczy,
    praca jako kara bądź zadośćuczynienie za wykroczenie - co znajduje
    odzwierciedlenie w szkolnych statutach, wynajmowanie uczniów do odwalania
    roboty na prywatnych posesjach i gospodarstwach - co z kolei powinno znaleźć
    swój finał w prokuraturze.

    Z powodu postępowania jakiegoś idioty odrzucasz w czambuł wszystko razem.
    Bez sensu. Co złego w tym, że jak mołojec zapaskudzi ściany wyuzdanym
    grafitti, to je potem musi wyszorować do czysta? Albo w pozbieraniu
    papierków, które się na szkolnym boisku nie wzięły z kosmosu, tylko walają
    tabunami po każdej przerwie?

    EwaSzy

  • 42. Data: 2009-08-17 13:02:33
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > zadośćuczynienia społeczeństwu za uczynioną szkodę. Nie nakłada się jej
    > na grupę kilkudziesięciu dzieciaków od tak.

    Chodzi o to samo. O integrację ze społecznością, w której się żyje.
    --
    mirror

  • 43. Data: 2009-08-17 13:29:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    gazebo pisze:

    > Chodzi o to samo. O integrację ze społecznością, w której się żyje.

    Czy ja dobrze przeczytałem czy może mózg od tych upałów mi się przegrzał
    i mam jakieś omamy!? Ty naprawdę nie widzisz różnicy między KARĄ będącą
    skutkiem jakiejś WINY i mającą być nieprzyjemną sankcją (funkcja
    odstraszająca) a zapędzaniem NIEWINNYCH ludzi do pracy za darmo od tak?
    Brawo! Lenin i Stalin byliby dumni. :)

  • 44. Data: 2009-08-17 13:43:22
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 15:29:20 +0200, Atlantis napisał(a) w

    > Brawo! Lenin i Stalin byliby dumni. :)

    Prawo Godwina. ;)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 45. Data: 2009-08-17 15:07:15
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Szerr pisze:
    > Dnia Mon, 17 Aug 2009 15:29:20 +0200, Atlantis napisał(a) w

    > Prawo Godwina. ;)
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina

    Każdy ma swoje koszmary i niech każdy sobie z nimi radzi. :)

    --
    mirror

  • 46. Data: 2009-08-17 15:31:38
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > skutkiem jakiejś WINY i mającą być nieprzyjemną sankcją (funkcja
    > odstraszająca) a zapędzaniem NIEWINNYCH ludzi do pracy za darmo od tak?

    Cel kary jest zbieżny z wychowaniem.

    --
    mirror

  • 47. Data: 2009-08-17 17:01:43
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    gazebo wrote:

    > tak stanowi ustawa czy ci sie to podoba czy nie

    Ustawa stanowi, że wolno dzieci zatrudniać niewolniczo?

  • 48. Data: 2009-08-17 17:04:41
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 19:01:43 +0200, krys napisał(a) w

    > Ustawa stanowi, że wolno dzieci zatrudniać niewolniczo?

    Wiedziałem, że po Stalinie i Leninie dalej może być już tylko gorzej. ;)

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 49. Data: 2009-08-17 17:06:39
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Szerr wrote:

    > Dnia Mon, 17 Aug 2009 08:30:23 +0200, krys napisał(a) w

    > Widać wyrosłaś w rodzinie, która większą wagę przywiązywała do
    > kształtowania charakterów dzieci. Ja nie miałem tyle szczęścia, więc
    > dobrze, że ktoś moją rodzinę wyręczył.

    Tam zaraz kształtowanie charakterów. Normalnie, jak wszyscy idą do pracy, to
    dziecko też nie święta krowa, idzie z dorosłymi i pomaga na miarę swoich
    możliwości.

    > A zupełnie bezinteresownej pracy Cię też nauczyli?

    Nauczyli. Dzięki temu. moge sobie pozwolic na asertywność i rzetelną ocenę
    wartości własnej pracy.

    Justyna

  • 50. Data: 2009-08-17 19:57:17
    Od: gazebo <g...@c...net>

    krys pisze:

    > Ustawa stanowi, że wolno dzieci zatrudniać niewolniczo?

    przyszlosc marodu

    --
    mirror