  • From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: roboty przymusowe w szkole podstawowej
    Date: Mon, 17 Aug 2009 15:02:08 +0200

    Użytkownik "Atlantis" ...

    > 1) Nakładane przez powołaną do tego instytucję.

    Czyli szkołę. :)
    § 18. Statut szkoły określa szczegółowe zasady przyjmowania uczniów do
    szkoły oraz ich prawa i obowiązki, w tym:
    1) rodzaje nagród i kar stosowanych wobec uczniów oraz tryb odwoływania
    się od kary; nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność
    osobistą ucznia,
    To z ramowego statutu szkół by rozporządzenie MEN.
    Któryż to statut właściwy minister ma obowiązek stworzyć, nie dlatego że
    lubi, ale z powodu zapisów w UoSO.

    > 2) Kara z definicji jest skutkiem popełnionego czynu, formą
    > zadośćuczynienia społeczeństwu za uczynioną szkodę. Nie nakłada się jej
    > na grupę kilkudziesięciu dzieciaków od tak.

    Bo i mówimy w tym wątku o kilku przenikających się sprawach. Tzw prace
    społeczne, porządkowanie terenu szkoły - co mam swój sens i cel wychowawczy,
    praca jako kara bądź zadośćuczynienie za wykroczenie - co znajduje
    odzwierciedlenie w szkolnych statutach, wynajmowanie uczniów do odwalania
    roboty na prywatnych posesjach i gospodarstwach - co z kolei powinno znaleźć
    swój finał w prokuraturze.

    Z powodu postępowania jakiegoś idioty odrzucasz w czambuł wszystko razem.
    Bez sensu. Co złego w tym, że jak mołojec zapaskudzi ściany wyuzdanym
    grafitti, to je potem musi wyszorować do czysta? Albo w pozbieraniu
    papierków, które się na szkolnym boisku nie wzięły z kosmosu, tylko walają
    tabunami po każdej przerwie?

    EwaSzy