  • 1. Data: 2007-02-17 12:12:34
    Temat: robienie zdjęć i wykorzystanie wizerunku - POMOCY!!!
    Od: a...@p...fm

    Witam! :)
    Mam ogromny problem...
    Mianowicie jestem właścicielem wortalu klubowego www.hotparty.com.pl ,
    na którym wrzucane są zdjęcia robione gościom lokali, oczywiście za
    ich zgodą (ustną), do tego każdej osobie rozdawana jest wizytówka z
    adresem gdzie to zdjęcie można sobie ściągnąć (lub też usunąć wedle
    uznania, jest do tego formularz oraz nr tel).
    Wczoraj dostałem pismo od Pani adwokat, "wezwanie do usunięcia
    naruszenia praw oraz spełnienia świadczenia", w którym pisze, że jako
    pełnomocnik wzywa mnie do natychmiastowego usunięcia ze strony
    zdjęcia, od ich jakiegokolwiek wykorzystywania etc. Zdjęcia jakoby
    zostały wykorzystane bezprawnie, a umieszczenie ich na stronie
    spowodowały reperkusje w życiu rodzinnym, towarzyskim i zawodowym.
    Wobec powyższego ("niewątpliwego naruszenia dóbr osobistych") wzywa
    mnie do zapłacenia 1000 zł zadośćuczynienia w terminie 7 dni, więc
    wiele czasu mi nie pozostało... Wbrew pozorom kwota jest niewielka,
    ale działalność mam od tego roku i specjalnie zaciągnąłem kredyt na
    otwarcie, więc nie dysponuję taką sumą.
    Do tego jakby było mało gdybym tego nie zrobił zażąda na drodze
    sądowej określonej sumy na cele społeczne, ech...

    Proszę o radę, ewentualne sugestie, jestem w stanie zapłacić, ale nie
    tej Pani z całym szacunkiem, mam czyste sumienie.
    Serdecznie pozdrawiam!
    Sławek FOJCIK
    s...@h...com.pl
    502 576 076
    _________________
    :)

  • 2. Data: 2007-02-17 12:45:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.02.2007 a...@p...fm <a...@p...fm> napisał/a:
> [...]
    > Do tego jakby było mało gdybym tego nie zrobił zażąda na drodze
    > sądowej określonej sumy na cele społeczne, ech...

    Czekaj, pomalutku. Kogo reprezentuje ta pani? Właściciela lokalu? Osobę,
    która znalazła się na zdjęciu? I co tak właściwie jej przeszkadza?
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 3. Data: 2007-02-17 13:04:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 17 Feb 2007 04:12:34 -0800, a...@p...fm napisał(a):

    > Proszę o radę, ewentualne sugestie, jestem w stanie zapłacić, ale nie
    > tej Pani z całym szacunkiem, mam czyste sumienie.

    A co jest na zdjeciu? Bo to kluczowa sprawa.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2007-02-17 14:00:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    a...@p...fm wrote:
> [...]
    > na którym wrzucane są zdjęcia robione gościom lokali, oczywiście za
    > ich zgodą (ustną), do tego każdej osobie rozdawana jest wizytówka z

    Do robienia zdjęć - tak samo,jak do patrzenia - żadna zgoda nie jest
    potrzebna.

> [...]
    > Wczoraj dostałem pismo od Pani adwokat, "wezwanie do usunięcia
    > naruszenia praw oraz spełnienia świadczenia", w którym pisze, że jako

    Pani adwokat może sobie iść wymlaskać pytonga...

> [...]
    > zostały wykorzystane bezprawnie, a umieszczenie ich na stronie
    > spowodowały reperkusje w życiu rodzinnym, towarzyskim i zawodowym.

    ROTFL

    Jakiś dupek poszedł na imprezę i żona go przyłapała? ;-> (albo
    odwrotnie; lub może szef...)

> [...]
    > wiele czasu mi nie pozostało... Wbrew pozorom kwota jest niewielka,
    > ale działalność mam od tego roku i specjalnie zaciągnąłem kredyt na

    Patrząc na te zdjęcia, są to ewidentnie "sceny zbiorowe", w których
    ludzie stanowią tylko "element tła" i jako takie pod ochronę wizerunku
    nie podpadają.

  • 5. Data: 2007-02-17 14:01:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > A co jest na zdjeciu? Bo to kluczowa sprawa.

    Wejdź na stronę - on robi zdjęcia "scen zbiorowych" w klubach :)

  • 6. Data: 2007-02-17 14:34:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 17 Feb 2007 15:01:22 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wejdź na stronę - on robi zdjęcia "scen zbiorowych" w klubach :)

    No to jeśli "scen zbiorowych" to niech go ta osoba ucałuje w dupe i po
    sprawie. Podejrzewam, ze ktos po prostu mysli, ze znalazl sobie zrodlo
    latwego zarobku.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2007-02-17 15:27:44
    Od: a...@p...fm

    > No to jeśli "scen zbiorowych" to niech go ta osoba ucałuje w dupe i po
    > sprawie. Podejrzewam, ze ktos po prostu mysli, ze znalazl sobie zrodlo
    > latwego zarobku.
    >
    > --

    Najczęściej są to zdjęcia osób, które pozują do tego zdjęcia i
    wyrażały zgodę na to foto, bo jak inaczej? www.hotparty.com.pl tam są
    te galerie.

  • 8. Data: 2007-02-17 15:45:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > No to jeśli "scen zbiorowych" to niech go ta osoba ucałuje w dupe i po
    > sprawie. Podejrzewam, ze ktos po prostu mysli, ze znalazl sobie zrodlo
    > latwego zarobku.

    Raczej podejrzewam, że - jak pisałem - ktoś jakiegoś gamonia (płci
    dowolnej) sfotografował kiedy ten/ta oficjalnie był(a) gdzie indziej
    (lub jedna połowa znalazła swoją drugą połowę z rzekomo byłą kochanką) i
    teraz biedna ofiara fotografii musi jakoś odreagować.

  • 9. Data: 2007-02-17 16:03:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    a...@p...fm wrote:

    > Najczęściej są to zdjęcia osób, które pozują do tego zdjęcia i
    > wyrażały zgodę na to foto, bo jak inaczej? www.hotparty.com.pl tam są
    > te galerie.

    Ponownie: zgoda na fotografowanie nie jest konieczna. Tylko "na wsiaki
    słuczaj" nie publikuj zdjęć indywidualnych - bo na ich publikację
    potrzebna jest już zgoda.

    Ewentualnie jakby jakieś zdjęcie było sporne co do tego, czy to scena
    zbiorowa, czy nie, to można tak: "Robię zdjęcia do galerii imprez
    klubowych - czy można?" - i tym samym taką zgodę można uznać od razu za
    zgodę do publikacji (nawet portretów), tylko oczywiście warto to mieć
    choćby nagrane :)

  • 10. Data: 2007-02-17 18:36:55
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > (lub jedna połowa znalazła swoją drugą połowę z rzekomo byłą kochanką) i
    > teraz biedna ofiara fotografii musi jakoś odreagować.

    Albo ktos sobie jaja robi, albo to jakis mlokos.

    1000 zł? Troche smieszna kwota, a argumenty tej niby adwokat
    mnie rozpierdolily.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com