eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworękojmia - serwis uparcie twierdzi że urządzenie jest sprawne › Re: rękojmia - serwis uparcie twierdzi że urządzenie jest sprawne
    From: "Jinks" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rękojmia - serwis uparcie twierdzi że urządzenie jest sprawne
    Date: Tue, 11 Mar 2003 10:11:44 +0100

    > Jeśli to możliwe, zdobądź z zakładu energetycznego jakieś pisemko
    > potwierdzające, że napiecie jest zawsze powyżej tych 198V.
    z tym nie będzie problemu i tak zrobię

    > Dołącz je do wniosku reklamacyjne. Opisz w nim dokładnie co i jak.
    Gdzie mogę znaleźć wzór takiego wniosku? W sklepie powiedzieli mi że nic
    takiego nie posiadają i komu mam wręczyć taki wniosek?

    > A tak na prywatny użytek kup, lub pożycz miernik napięcia i trzymaj to to
    > w gniazdku tej samej lini co pralka przez kolejne prania. Pralka to spory
    > pożeracz energii i być może po prostu sama ona powoduje z jakiegoś powodu
    > niewydolność sieci i lokalny spadek napięcia.

    Napisałem wcześniej maila do głównego serwisu w Warszawie z zapytaniem o ten
    błąd na co dostałem odpowiedź że związane jest to ze spadkiem napięcia lub
    wahaniem częstotliwości (napięcie poniżej 198V, częstotliwość poniżej lub
    powyżej 50 Hz)
    Mam pożyczony miernik labolatoryjny napięcia, dość długi czas je
    sprawdzałem, podczas pracy pralki również (miałem na to zresztą dość sporo
    czasu) i NIGDY nie zauważyłem jakichkolwiek nieprawidłowości. Błąd był
    zgłaszany przez urządzenie nawet podczas jego, jak najbardziej prawidłowego
    stanu.
    Co do częstotliwości rozmawiałem z zakładem energetycznym który potwierdził
    tylko opinię elektryków z którymi się konsultowałem "częstotliwość prądu
    jest identyczna w całym powiecie i inna być nie może" w związku z tym
    wszystkie pralki Whirpoola powinny działać nieprawidłowo...
    Mówiłem o tym panom z "mojego" serwisu ale oni na to mieli już tym razem
    inną teorię: np. spawarka u sąsiada lub jakieś inne urządzenie które może
    zakłócać działanie sieci elektrycznej.
    W końcu przyjechał do mnie jeden pan i załatwiłem mu rozmowę z elektrykiem
    po której zgodził się wymienić programator ( w między czasie dowiedziałem
    się że serwis nie ma możliwości sprawdzić czy programator istotnie jest
    wadliwy do tego przyznał się serwisant).
    Po czym (mijają już trzy tygodnie) nie otrzymałem odpowiedzi.
    Dopiero teraz (6.III) zażądałem w sklepie zwrotu pieniędzy (wada zgłoszona
    po raz pierwszy 04 XII, data zakupu 04 X). Sprzedawca skonsultował się z
    serwisem i właśnie.... wg nich problemu nie ma. Mało tego tym razem twierdzą
    jeszcze, że wyświetlanie tego błędu nie ma wpływu na pracę pralki, i nie
    powinno mi to przeszkadzać, a ma bo program jest resetowany i trzeba pranie
    włączac od nowa.
    Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam
    Jinks