  • Date: Wed, 10 Feb 2010 08:45:47 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklama kruka

    Massai pisze:

    > Rozwiązał umowę wynajmu, i się wymeldował.
    > Firma była na jego żonę, zameldowaną u dziadków - i ona też ponoć się
    > stamtąd wymeldowała.

    Rozmawiasz facetem, który jest firmą będącą tak na prawdę jego żoną,
    przebywającą zupełnie gdzie indziej, niż owa firma ma faktyczną siedzibę?

    No cóż, jak się zadajesz z kombinatorami...

    > Sądzę że wybyli za granicę, wiem że miał jakieś zaczepienie w Belgii
    > czy Holandii.

    Jesteśmy w Unii - może kiedyś się spotkacie ;->
    [ciach]

    > Ano taka trochę dziwna kombinacja. On pośredniczył w dealu "zamówienie
    > na dostosowanie oprogramowania" i dodatkowo dostawał prawo do
    > przekazania licencji. Ale po zapłaceniu.

    Jak się robi kombinacje, to się czasem zostaje wykombinowanym.

    [ciach]

    > Przetrzymują? Z pistoletem przy głowie nie pozwalają pójśc do banku i
    > zrobić przelew?

    W sensie: czekają, aż się przedawni. I dopiero wtedy zaczynają "windykację".

    > Czy naprawdę jeśli kogoś nie ścigam przez komornika, to znaczy że nie
    > chcę żeby mi zapłacił?

    Poniekąd.

    [ciach]

    > Inna sprawa ile jest warty taki pozew. W prostych sprawach to owszem,
    > ale tam gdzie trzeba pokombinować, i wykorzystać wszystko co się da, to
    > taki pozew potrafi utrudnić wiele rzeczy.

    Ale proste sprawy masz załatawione "z automatu" i bieg przedawnienia
    jest przerwany.

    > Bo wiesz, normalnie to radca prawny woła 300 pln za sam pozew. I mu się
    > nie dziwię. Jak się chce to dobrze zrobić, to wcale nie jest dużo.

    Och, za indywidualną sprawę...

    > Z tego co wiem komornicy mają ustalone rewiry i na terenie tychże moga
    > pracować. Nie wiem jak duże są te rewiry - może "Warszawa z
    > przyległościami"?

    Formalnego wymogu już zasadniczo nie ma.

    To już inna sprawa.