  • Date: Wed, 10 Feb 2010 08:34:43 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklama kruka

    Liwiusz pisze:

    > Minimalna opłata sądowa to 30zł. Mam dalej tłumaczyć?

    Mój błąd - zera mi przewędrowały ;) Myślałem o 1000 x 3000zł.

    > Ale nie zrobi tego za darmo.

    No nie. Ale taniej niż n*stawka pojedyncza.

    > Widzę, że nie wiesz o czym piszesz. Koszty zapytań do urzędów są
    > stałe, bez względu na dochodzoną kwotę. Samo zapytanie w ZUS to około
    > 50zł. Zlecenie poszukiwania majątku dłużnika przez komornika to stawka
    > wyrażona w procentach, ale nie mniej niż - AFAIR - 60zł. Poczta też
    > bierze za korespondencję od komornika po 5zł od listu, a nie od wartości
    > przesyłanego zajęcia. Czy się dobrze czuję? To Ty jesteś śmieszny.

    Pisałeś o samych zaliczkach na komornika, nie o innych opłatach.

    Ale OK, coś w tym może być - choć tylko przy dziesiątkach tysięcy
    malutkich należności rzędu 100-200zł.

    [ciach]

    > Ale ich działalnością gospodarczą nie jest windykacja długów, więc nic

    Moim zajęciem też to nie było.

    > dziwnego, że tych najbardziej opornych dłużników sprzedają firmom, które
    > tym zajmują się na co dzień.

    ...które nie są wybredne co do faktycznej należności "długu", więc
    zasługują na swoją opinię.