    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklama kruka
    Date: Tue, 09 Feb 2010 14:55:54 +0100

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ummm... Jak wyliczyłeś te opłaty, hmm?

    Minimalna opłata sądowa to 30zł. Mam dalej tłumaczyć?

    > Albo jesteś dużym koncernem i masz i tak etatowego, albo wynajmujesz
    > takiego, który da hurtową zniżkę za parę tysięcy spraw różniących się
    > wyłącznie sumami i adresami.

    Ale nie zrobi tego za darmo.

    > Od kiedy komornicy biorą zaliczki rzędu 1/3 wartości należności?? Ty się
    > dobrze czujesz?

    Widzę, że nie wiesz o czym piszesz. Koszty zapytań do urzędów są
    stałe, bez względu na dochodzoną kwotę. Samo zapytanie w ZUS to około
    50zł. Zlecenie poszukiwania majątku dłużnika przez komornika to stawka
    wyrażona w procentach, ale nie mniej niż - AFAIR - 60zł. Poczta też
    bierze za korespondencję od komornika po 5zł od listu, a nie od wartości
    przesyłanego zajęcia. Czy się dobrze czuję? To Ty jesteś śmieszny.

    > To jest różnica wyłącznie skali. Chyba nie zaczniesz twierdzić, że trzej
    > najwięksi operatorzy telkomunikacyjni mają obroty i zasoby finansowe
    > porównywalne z jedną osobą prywatną robiącą sobie tłumaczenia?

    Ale ich działalnością gospodarczą nie jest windykacja długów, więc
    nic dziwnego, że tych najbardziej opornych dłużników sprzedają firmom,
    które tym zajmują się na co dzień.