  • Data: 2014-02-06 23:10:48
    Temat: Re: regulamin i prawo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Feb 2014, Jurek wrote:

    > Jest sobie firma państwowa, która ma regulamin swoich usług, będący na
    > dodatek ustawą.
    > Firma odmawia wykonania pewnej usługi tłumacząc że usługa takiej formie
    > jest zabroniona.
    [...]
    > Jak zwykły klient ma walczyć z taką firmą, która robi go w konia, nawet
    > wbrew obowiązującemu ją prawu?

    Pisemnie.
    Jak Ci się chce, przeszukaj archiwa, gdzieś w ostatnich latach kiedy
    jeszcze obowiązywała opłata skarbowa do weksli, chodziło o datowanie
    "unieważnienia znaczka skarbowego".
    Czas reakcji - jeden miesiąc.
    Obowiązek mieli nakazany rozporządzeniem "i co z tego".
    Dla jasności, w najbliższym banku (PKO BP) też nie wiedzieli
    (że mają taki obowiązek :P), czas uzyskania (przez pracowników)
    odpowiedniej informacji (od ich własnych doradców prawnych): 10 minut.

    > Czy znajdzie się prawnik który jest w stanie ukarać

    Nie widzę szans.
    Trzeba by wykazać "poniesione szkody" a i to byłoby mało.

    Walka pisemna ma tę zaletę, że może skończyć się "rozesłaniem
    wyjaśnienia dla wszystkich poczt w okręgu" :P
    I na deser bonus: "napisz pan reklamację" było nieoficjalnym,
    wcale nie złośliwym, argumentem ... pracownika poczty, który sam
    znalazł się między młotem a kowadłem.
    Z jednej strony "wytyczne", z drugiej facio (znaczy ja) który
    grozi nasłaniem skarbówki ;>

    pzdr, Gotfryd