  • 21. Data: 2002-06-18 14:23:07
    Temat: Re: radary policyjne
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jun 2002, Jacek wrote:

    >+ Jaszyn wrote:
    [...]
    >+ > Pozwolisz, że zacytuję paragraf 17 rozporządzenia MSWiA z 25 maja 1999 w
    >+ > sprawie kontorli ruchu drogowego:
    [...]
    >+ > Tak więc te swoje pseudointelektualne wywody możesz sobie głęboko
    >+ >wsadzić,
    >+ psychologia moze kiedys byla uwazana za psychointelektualne wywody,
    >+ ale zapewniam cie, ze dzisiaj jest nauka i obrazanie sie na stan wiedzy
    >+ i wskazywanie, ze nalezy te wiedzy sobie gdzie wsadzac wydaje sie
    >+ niestosowne.
    [...przesunięte...]
    >+ Nie lubisz psychologii, nie wiem dlaczego, ale nie zaprzeczysz,
    >+ ze w trakcie kontroli i skladania wyjasnien strony sa rowne
    >+ a ta rownosc zachowana, gdy obie moga rozmawiac w tej samej pozycji.

    Ależ nieporozumienie: twoje wnioski nalezy sobie "wsadzić",
    nie psychologię. Popełniłeś błąd zakładając że "coś ci się
    należy" (przy kontroli drogowej). Dura lex...
    Być może minister brał również psychologię pod uwagę
    smażąc rozporządzenie ;>, w każdym razie *tak je ustanowił*.
    Strony *nie są* równe - to funkcjonariusz *może* wystąpić
    z wnioskiem o mandat, kierowca nie ;>
    Ew. "równanie" stron może nastapic przed sądem.
    [...]
    >+ > Po drugie, w razie gdy za daleko się zatrzymałeś,
    >+ > policja daje znak, abyś cofnął samochodem do ustalonego przez nich miejsca.
    >+ to jest zrozumiale, ale czesto to bardzo niebezpieczny manewr
    >+ gdy samochody jada 110 po dwoch pasach i ruch jest gesty.

    Masz rację, ale przypadki "niebezpiecznego" (lub z innych
    przyczyn nieprawidłowego) zatrzymywania się zdarzają.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 22. Data: 2002-06-18 15:26:52
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    laik523 wrote:

> [...]
    > mój czas gdyż zaraz przede mną zatrzymano innego kierowcę i trwały czynności
    > mandatowe. To był jego czas. Zapytałem poprzedniego kierowcę jaką miał
    > predkość. On potwierdził, że 83 km/h. Dalej nie będę opowiadał, ale nie
    > zapłaciłem mandatu tej nocy za prędkość.
    >
    > I od tego czasu jestem wyczulony na takich oszustów.
    >
    > Moje pytanie jest aktualne.
    > Czy radar policyjny musi mieć możliwość udokumentowania czasu pomiaru i
    > bieżącego czasu. Bieżącego jak zwykły zegarek a nie tam od razu z satelity.
    > I czy w wewnętrznych zarządzeniach policyjnych coś o tym pisze.

    Chyba zachodzi tutaj jakies nieporozumienie.
    Albo mowisz o radarze jedynie z wyswietlaczem, bez wydruku, albo z
    wydrukiem.
    Gdy z wydrukiem to oczywiscie dostajesz time stamp, a gdy bez, to jaki
    sens ma zwykly zegar,
    gdy nie jest radiowo normowany ze wzorcem czasu atomowego z Monachium ?
    Kazdy kierowca ma zegarek, ale to nie znaczy ze u wszystkich polnoc
    rozpoczyna sie w tej samej sekundzie
    Zatem to nieistotne czy bedzie zegar satelitarny czy radiowy, ale byle
    czas byl podawany zgodnie z wzorcem czasu , emitowanym radiowo z
    Monachium czy innego osrodka wzorca czasu.

    a te 4 minuty to wyglada na jakas bzdure, w koncu przed nowym pomiarem
    dokonuje sie skasowania starego zapisu, a wrecz kasuje stary zapis po
    obsluzeniu kierowcy.

    Jacek

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@

  • 23. Data: 2002-06-18 15:41:16
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

> [...]
    > nie psychologię. Popełniłeś błąd zakładając że "coś ci się
    > należy" (przy kontroli drogowej). Dura lex...

    Nalezy sie kazdemu procedura zgodna z PoD i Ustawa o Policji.
    I nie zauwazylem tutaj odstepstw od obowiazujacych przepisow,
    nikt mnie nie wyzywa, nikt na mnie nie krzyczy, nikt mnie nie pogania,
    zatem chyba mamy inne doswiadczenia.

    Opisz zatem swoje doswiadczenia z kontaktow z policja, skoro sa tak
    odmienne.

    > Być może minister brał również psychologię pod uwagę
    > smażąc rozporządzenie ;>, w każdym razie *tak je ustanowił*.
    > Strony *nie są* równe - to funkcjonariusz *może* wystąpić
    > z wnioskiem o mandat, kierowca nie ;>
    Sa rowne z zakresie swobody komunikowania sie .
    Psychologia i socjologia odgrywa w policji decydujace znaczenie.
    Psycholodzy i socjolodzy sa tak na etatach jak w i szkole policyjnej
    i ucza zachowan niekonfliktujacych stron, optymalizujacych efekt
    wzjemnych spotkan stron i demokratyzujacych te nieprzyjemne chwile
    zwiazane z jak mowisz "z wystepowaniem z wnioskiem o mandat"

    Przy okazji zapytam, do kogo funkcjonariusz przeprowadzajacy kontrole
    drogowa wystepuje z tym wnioskiem o mandat ?

    > Ew. "równanie" stron może nastapic przed sądem.
    > [...]
    wczesniej wykluczasz rownosc stron ?

    > Masz rację, ale przypadki "niebezpiecznego" (lub z innych
    > przyczyn nieprawidłowego) zatrzymywania się zdarzają.
    Dokladnie.
    Wtedy od razu, sam wlaczam swiatla awaryjne, nie czekajac na znak , czy
    przyzwolenie, gdyz nadal jestem kierowca - uczestnikiem ruchu drogowego,
    odpowiedzialnym za bezpieczenstwo mojego pojazdu i
    innych uczestnikow ruchu drogowego w zakresie w jakim moje zatrzymanie
    moze stanowic zagrozenie bezpieczenstwa tego ruchu.

    Jacek

  • 24. Data: 2002-06-18 15:52:21
    Temat: Re:
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Stanisław Pikul wrote:

    > Użytkownik "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> napisał w
    > wiadomości
    03.jasien.net...

    > bełkot, ...
    > Wykreśl to przedostatnie słowo :-))))))
    Mialo byc nt. radarow a nie o tym czy psychologia sie komus podoba czy
    nie, czy nazwie teorie kontaktow miedzyludzkich belkotem czy nie.
    Jedni sie pilnie w szkole uczyli a inni na wagary chodzili, tedy nie
    dziwota ze dawni wagarowicze, maja niepochlebny stosunek do nauki i
    teorii naukowych, zwac je belkotem.

    Trzymajmy sie zatem tematu: radary"
    a nie offtopicku

  • 25. Data: 2002-06-18 16:53:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jun 2002, Jacek wrote:

    >+ Stanisław Pikul wrote:
    [...]
    >+ Mialo byc nt. radarow a nie o tym czy psychologia sie komus podoba czy
    >+ nie,

    Przyjęto. Przeczytaj swój komentarz do mojego postu.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    BTW: z okazji FUT na pl.test - jak zwykle (starczy).

  • 26. Data: 2002-06-18 21:03:58
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "laik523" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > predkość. On potwierdził, że 83 km/h. Dalej nie będę opowiadał, ale nie
    > zapłaciłem mandatu tej nocy za prędkość.

    Mój znajomy z drogówki mówi że z "filozofami" wogóle nie gada.Jak się
    kierowca nie zgadza to kierują sprawę do sądu a tam wiadomo ze to policjant
    ma rację a nie popełniajacy wykroczenie kierowca.Sąd bardziej wierzy
    bezstronnemu i niezainteresowanemu policjantowi.Radar K-15 uznawany w
    policji za najlepszy nie ma wcale pomiaru czasu..

    Leszek

  • 27. Data: 2002-06-19 10:53:04
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "laik523" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Przepraszam za uwagę, ale wywiązała sie dyskusja nie na temat.
    >
    > Wykrywacz radaru nie piknął..
    >
    > I od tego czasu jestem wyczulony na takich oszustów.

    Przepraszam, czy piszesz o sobie?

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 28. Data: 2002-06-19 13:01:32
    Temat: Re: radary policyjne [OT]
    Od: poreba <d...@p...com>

    Stanisław Pikul <k...@w...pl> popełnił 19 cze 2002 na pl.soc.prawo utwór
    Tak na boku Waszych rozważań na temat radarów,
    dlaczego w _innych_ państwach jest pokazywane
    (pokazywane w filmach, opisywane w książkach
    - nie znam faktycznej praktyki w tym zakresie)
    _ukaranie_ policjanta przeniesieniem do drogówki
    a u nas nieźle trzeba się nachodzić żeby sobie załatwić
    takie przeniesienie?
    POZDRO
    POREBA

  • 29. Data: 2002-06-19 13:43:40
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    poreba wrote:

> [...]
    > _ukaranie_ policjanta przeniesieniem do drogówki
    > a u nas nieźle trzeba się nachodzić żeby sobie załatwić
    najlepiej sie zapytac
    3 moich kolegow ze szkoly pracowalo w drogowce, 2 nadal pracuje
    moze chodzi o kontakt z natura, duzo ruchu na swiezym powietrzu ?

    Jacek

  • 30. Data: 2002-06-20 11:35:55
    Od: poreba <d...@p...com>

    Jacek <g...@p...onet.pl> popełnił 19 cze 2002 na pl.soc.prawo
    utwór news:25875-1024494067@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl:

    > najlepiej sie zapytac
    > 3 moich kolegow ze szkoly
    Nie wypada mi, ja ich nie znam, nawet z widzenia

    > pracowalo w drogowce, 2 nadal pracuje
    A dlaczego ten trzeci już nie ? ;)

    pozdro
    poreba