eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworadary policyjne › Re: radary policyjne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.astercity.net!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for
    -mail
    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: radary policyjne
    Date: Tue, 18 Jun 2002 17:41:16 +0200
    Organization: Extreme golf course designer
    Lines: 69
    Message-ID: <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    References: <aeintj$4qa$1@news.tpi.pl> <aeknog$chj$1@szmaragd.futuro.pl>
    <aekvss$uei$1@absinth.dialog.net.pl> <ael6m3$4s0$1@szmaragd.futuro.pl>
    <2...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    <aeligt$aml$1@absinth.dialog.net.pl>
    <5...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    <E...@j...jasien.net>
    <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    <E...@j...jasien.net>
    <8...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>
    <P...@i...stanpol.com.pl>
    NNTP-Posting-Host: pd57.katowice.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1024414866 14514 213.76.228.57 (18 Jun 2002 15:41:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 18 Jun 2002 15:41:06 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: en-US,pl
    X-Mailer: Mozilla 4.79 [en] (Win98; U)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:97415
    [ ukryj nagłówki ]

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    >
    > On Tue, 18 Jun 2002, Jacek wrote:
    >
    > >+ Jaszyn wrote:
    > [...]
    > >+ > Pozwolisz, że zacytuję paragraf 17 rozporządzenia MSWiA z 25 maja 1999 w
    > >+ > sprawie kontorli ruchu drogowego:
    > [...]
    > >+ > Tak więc te swoje pseudointelektualne wywody możesz sobie głęboko
    > >+ >wsadzić,
    > >+ psychologia moze kiedys byla uwazana za psychointelektualne wywody,
    > >+ ale zapewniam cie, ze dzisiaj jest nauka i obrazanie sie na stan wiedzy
    > >+ i wskazywanie, ze nalezy te wiedzy sobie gdzie wsadzac wydaje sie
    > >+ niestosowne.
    > [...przesunięte...]
    > >+ Nie lubisz psychologii, nie wiem dlaczego, ale nie zaprzeczysz,
    > >+ ze w trakcie kontroli i skladania wyjasnien strony sa rowne
    > >+ a ta rownosc zachowana, gdy obie moga rozmawiac w tej samej pozycji.
    >
    > Ależ nieporozumienie: twoje wnioski nalezy sobie "wsadzić",
    > nie psychologię. Popełniłeś błąd zakładając że "coś ci się
    > należy" (przy kontroli drogowej). Dura lex...

    Nalezy sie kazdemu procedura zgodna z PoD i Ustawa o Policji.
    I nie zauwazylem tutaj odstepstw od obowiazujacych przepisow,
    nikt mnie nie wyzywa, nikt na mnie nie krzyczy, nikt mnie nie pogania,
    zatem chyba mamy inne doswiadczenia.

    Opisz zatem swoje doswiadczenia z kontaktow z policja, skoro sa tak
    odmienne.

    > Być może minister brał również psychologię pod uwagę
    > smażąc rozporządzenie ;>, w każdym razie *tak je ustanowił*.
    > Strony *nie są* równe - to funkcjonariusz *może* wystąpić
    > z wnioskiem o mandat, kierowca nie ;>
    Sa rowne z zakresie swobody komunikowania sie .
    Psychologia i socjologia odgrywa w policji decydujace znaczenie.
    Psycholodzy i socjolodzy sa tak na etatach jak w i szkole policyjnej
    i ucza zachowan niekonfliktujacych stron, optymalizujacych efekt
    wzjemnych spotkan stron i demokratyzujacych te nieprzyjemne chwile
    zwiazane z jak mowisz "z wystepowaniem z wnioskiem o mandat"

    Przy okazji zapytam, do kogo funkcjonariusz przeprowadzajacy kontrole
    drogowa wystepuje z tym wnioskiem o mandat ?

    > Ew. "równanie" stron może nastapic przed sądem.
    > [...]
    wczesniej wykluczasz rownosc stron ?

    > >+ > Po drugie, w razie gdy za daleko się zatrzymałeś,
    > >+ > policja daje znak, abyś cofnął samochodem do ustalonego przez nich miejsca.
    > >+ to jest zrozumiale, ale czesto to bardzo niebezpieczny manewr
    > >+ gdy samochody jada 110 po dwoch pasach i ruch jest gesty.
    >
    > Masz rację, ale przypadki "niebezpiecznego" (lub z innych
    > przyczyn nieprawidłowego) zatrzymywania się zdarzają.
    Dokladnie.
    Wtedy od razu, sam wlaczam swiatla awaryjne, nie czekajac na znak , czy
    przyzwolenie, gdyz nadal jestem kierowca - uczestnikiem ruchu drogowego,
    odpowiedzialnym za bezpieczenstwo mojego pojazdu i
    innych uczestnikow ruchu drogowego w zakresie w jakim moje zatrzymanie
    moze stanowic zagrozenie bezpieczenstwa tego ruchu.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@
    time. Presentation at Ig Nobel Prize Ceremony (October, 2002 Harvard)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1