    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: radary policyjne
    Date: Tue, 18 Jun 2002 16:23:07 +0200

    On Tue, 18 Jun 2002, Jacek wrote:

    >+ Jaszyn wrote:
    [...]
    >+ > Pozwolisz, że zacytuję paragraf 17 rozporządzenia MSWiA z 25 maja 1999 w
    >+ > sprawie kontorli ruchu drogowego:
    [...]
    >+ > Tak więc te swoje pseudointelektualne wywody możesz sobie głęboko
    >+ >wsadzić,
    >+ psychologia moze kiedys byla uwazana za psychointelektualne wywody,
    >+ ale zapewniam cie, ze dzisiaj jest nauka i obrazanie sie na stan wiedzy
    >+ i wskazywanie, ze nalezy te wiedzy sobie gdzie wsadzac wydaje sie
    >+ niestosowne.
    [...przesunięte...]
    >+ Nie lubisz psychologii, nie wiem dlaczego, ale nie zaprzeczysz,
    >+ ze w trakcie kontroli i skladania wyjasnien strony sa rowne
    >+ a ta rownosc zachowana, gdy obie moga rozmawiac w tej samej pozycji.

    Ależ nieporozumienie: twoje wnioski nalezy sobie "wsadzić",
    nie psychologię. Popełniłeś błąd zakładając że "coś ci się
    należy" (przy kontroli drogowej). Dura lex...
    Być może minister brał również psychologię pod uwagę
    smażąc rozporządzenie ;>, w każdym razie *tak je ustanowił*.
    Strony *nie są* równe - to funkcjonariusz *może* wystąpić
    z wnioskiem o mandat, kierowca nie ;>
    Ew. "równanie" stron może nastapic przed sądem.
    [...]
    >+ > Po drugie, w razie gdy za daleko się zatrzymałeś,
    >+ > policja daje znak, abyś cofnął samochodem do ustalonego przez nich miejsca.
    >+ to jest zrozumiale, ale czesto to bardzo niebezpieczny manewr
    >+ gdy samochody jada 110 po dwoch pasach i ruch jest gesty.

    Masz rację, ale przypadki "niebezpiecznego" (lub z innych
    przyczyn nieprawidłowego) zatrzymywania się zdarzają.

    Pozdrowienia, Gotfryd