  • 1. Data: 2002-12-03 19:23:49
    Temat: pytanie o ksiazke telefoniczna w internecie
    Od: "Michał Matuszczyk" <m...@t...pl>

    Witam!!!

    buszujac po sieci znalazlem cos takiego:

    http://ditel.tpsa.pl/pomoc/index.htm

    Ucieszylem sie, bo od jakiegos czasu znalezc jakis telefon graniczylo z
    cudem (chyba ze znalem super dokladnie adres), ale....

    czy taka ksiazke jest zgodna z ustawa o ochronie danych osobowych ???

    MM - Administrator
    www.powiaty.net

  • 2. Data: 2002-12-03 19:39:56
    Temat: Re: pytanie o ksiazke telefoniczna w internecie
    Od: Krzysztof Kotkowicz <k...@h...jmg.com.pl>

    Michał Matuszczyk wrote:
    > czy taka ksiazke jest zgodna z ustawa o ochronie danych osobowych ???

    Tak. Przeczytaj dokladnie regulamin zwiazany z zalozeniem telefonu.
    To jest takie samo pytanie jak:

    "Czy informacja pod 913, jest zgodna z ustawa o ochronie danych
    osobowych?"

    --
    + LANcaster + http://krkotkow.unixnetworks.org/~krkotkow +
    + k...@h...jmg.com.pl + +48 609 387 563 +

  • 3. Data: 2002-12-03 20:34:57
    Od: "BartekB" <n...@...aDresu>

    Użytkownik "Michał Matuszczyk" <m...@t...pl> napisał
    > http://ditel.tpsa.pl/pomoc/index.htm
    > czy taka ksiazke jest zgodna z ustawa o ochronie danych osobowych ???

    A czy numer telefonu nalezy do danych osobowych? :)
    Zauwaz taki fakt, ze znajac(!) dane osobowe (nazwisko, adres) otrzymasz
    numer telefonu (o ile abonent go sobie nie zastrzeze), bo ustawa nie ma tu
    czego chronic - po co chronic cos, co i tak znasz :)
    Ale nie otrzymasz danych osobowych abonenta, podajac jego numer telefonu -
    tutaj dziala ta ustawa - i zapewne kaza Ci samemu zadzwonic i sie spytac...
    :)
    Taka jest moja interpretacja, chyba logiczna, ale na prawie sie nie znam,
    wiec nie daje gwarancji :)
    pzdr.
    B.

  • 4. Data: 2002-12-03 21:39:05
    Od: "Michał Matuszczyk" <m...@t...pl>

    pytam dlatego, ze pod 913 nalezy podac wszystkie dane adresowe, a tutaj
    tylko nazwisko i miejscowosc!!!

    MM - Administrator
    www.powiaty.net

  • 5. Data: 2002-12-03 22:05:28
    Od: Krzysztof Kotkowicz <k...@h...jmg.com.pl>

    Michał Matuszczyk wrote:
    > pytam dlatego, ze pod 913 nalezy podac wszystkie dane adresowe, a tutaj
    > tylko nazwisko i miejscowosc!!!

    Nieprawda.
    Pod 913 tez wystarczu nazwisko i miejscowosc.
    Pani poda Ci liste nr. nie raz tak robilem, jesli nie wiedzialem gdzie
    dana osoba mieszka (bo wystarczy czasem dzielnica, a pamietalem "rytm"
    numeru (czyli sposob w jaki go wybieram, taki dziwny rodzaj pamieci).

  • 6. Data: 2002-12-03 22:41:36
    Temat: Odp: pytanie o ksiazke telefoniczna w internecie
    Od: "Filip 'Kafarov" <k...@S...pl>

    Użytkownik Michał Matuszczyk <m...@t...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:asj89t$t89$...@n...tpi.pl...
    > pytam dlatego, ze pod 913 nalezy podac wszystkie dane adresowe, a tutaj
    > tylko nazwisko i miejscowosc!!!

    Kto Ci to powiedzial, ze nalezy podac wszystkie dane adresowe ? jestes w
    bledzie.

    pzdr

  • 7. Data: 2002-12-03 22:44:33
    Od: "Filip 'Kafarov" <k...@S...pl>

    Użytkownik BartekB <n...@...aDresu> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asj4gv$aue$...@f...man.torun.pl...

    > Ale nie otrzymasz danych osobowych abonenta, podajac jego numer telefonu -
    > tutaj dziala ta ustawa - i zapewne kaza Ci samemu zadzwonic i sie
    spytac...
    > :)
    Otrzymasz dane (nazwisko, adres), to jest to samo jakbys szukal po numerze w
    ksiazce telefonicznej.

    pzdr

  • 8. Data: 2002-12-04 08:20:32
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kotkowicz" <k...@h...jmg.com.pl> napisał w
    wiadomości news:3DED2AA8.247D30B3@hoth.jmg.com.pl...

> [...]
    > + Palm m105 + Psion 3a + Amiga 500 + eZ80 microdevice +
    > + Resistance is futile. Your post will be assimilated +

    A możesz powiedzieć od kiedy tak jest?
    Nie jestem na bieżąco ponieważ w zasadzie korzystam z książki telefonicznej,
    ale 3 lata temu uszkodził mnie się samochód w drodze na wakacje na
    Pomorzu i od przechodniów dowiedziałem się jak nazywa się lokalny mechanik.
    Zadzwoniłem na info podałem nazwisko i nazwę miejscowości, okazało się że
    jest dwóch panów
    o takowym nazwisku i bez podania dokładnych namiarów ta pani nie mogła
    podać mi numerów zasłaniając się ustawą o ochronie danych osobowych.

    Czy trzy lata temu była taka ustawa która została zniesiona?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 9. Data: 2002-12-04 09:01:56
    Od: "Michał Matuszczyk" <m...@t...pl>

    > o takowym nazwisku i bez podania dokładnych namiarów ta pani nie mogła
    > podać mi numerów zasłaniając się ustawą o ochronie danych osobowych.
    >
    > Czy trzy lata temu była taka ustawa która została zniesiona?

    wlasnie o to mi chodzilo, zle zadalem pytanie, nie dostaniemy telefonu, bez
    pelnych danych - a w tej ksiazce, w necie, nie trzeba

    MM - Administrator
    www.powiaty.net

  • 10. Data: 2002-12-04 09:12:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Michał Matuszczyk napisał:

    > wlasnie o to mi chodzilo, zle zadalem pytanie, nie dostaniemy telefonu, bez
    > pelnych danych - a w tej ksiazce, w necie, nie trzeba

    Hmm... jakos dziwnie nie raz zdarza mi sie wyciągac od 913 numery na
    podstawie danych " Jan Kowalski albo Maria Kowalska i chyba ul.
    Grudziądzka... albo Chełmińska..." i paniusia wzdycha i dyktuje mi
    wszystki numery spełniające powyższe kryteria :-))

    A w ksiazce telefonicznej siedzi krasnoludek i każe podac dokładne dany
    zanim pozwoli nam zajrzec? Przydeptuje strony i nie chce zejść bez
    podania hasła?
    Paranoja.

    Jak ktos zastrzeże numer, to nie ma go ani w ksiązce ani na 913.
    Jak ktos nie zastrzeże, to ten numer jest jawny i nie musimy znac
    wszystkich danych żeby go dostać - wystarczy żeby podac tyle danych żeby
    przyzwoicie zaciesnic krąg "podejrzanych" i kobitka w informacji nie
    musiała dyktowac nam numerów wszystkich Kowalskich w mieście.
    To jedyne ograniczenie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk