    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie o allegro
    Date: Wed, 20 Jun 2007 17:03:08 +0200

    Janusz Sobczak pisze:

    > Pare dni temu przeglądając aukcje trafiłem na tytuł "okazja super
    > tanio" opccja kup teraz za " 10.00 " przejrzałem zdjęcia i jak okazja to
    > okazja bach i zalicytowałem i aukcję wygrałem.Po paru godzinach gościu
    > do mnie odpisuje po mojej próbie kontaktu z nim że bym lepiej czytał bo
    > w opisie jest że " 10 tyś " i to jest pomyłka.Wystawił przedmiot od nowa
    > za "10000.00 ".
    > Co według Was ma począć z tym faktem.

    Co tylko zechcesz. Możesz nawet iść do sądu, tyle że Twoje szanse na
    wyrok nakazujący sprzedaż Tobie przedmiotu aukcji za 10PLN są, mówiąc
    najogólniej, niewielkie.

    Sprzedający nie miał żadnego interesu w tym, by sprzedać towar za 10PLN
    co jest drobnym ułamkiem jego wartości. Powie zgodnie z prawdą że się
    pomylił, czego potwierdzeniem będzie kwota 10 tys. PLN w opisie aukcji.
    Z założenia opis jest doprecyzowaniem treści aukcji, a więc stanowi
    większą wartość merytoryczną. Ponadto nie była to aukcja w formie
    licytacji, lecz aukcja "Kup teraz". Może sprzedający pochodzi z Ameryki,
    gdzie trójki zer w kwotach oddziela się naszym przecinkiem dziesiętnym ??

    Szczerze mówiąc, jakby się uparł to on miałby większe szanse
    wyegzekwować od Ciebie zakup towaru za 10 tys. PLN, ponieważ
    niezaznajomienie się z opisem aukcji działa na Twoją niekorzyść. No a
    tak naprawdę, umowa jest nieważna gdyż zawiera sprzeczne postanowienia.

    Cwaniakujesz na granicy złodziejstwa. Tylko debil nie zorientuje się że
    doszło do pomyłki. Co chwila na tej grupie widać podobne posty typków,
    którzy chcą się wzbogacić na cudzej pomyłce.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio