  • Data: 2007-06-20 20:50:12
    Temat: Re: pytanie o allegro
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 2007-06-20 21:33, Janusz Sobczak wrote:

    > Sprzedawca chandlował na alegro częściami samochodowymi o wartości do
    > kilkuset złotych po zaistniałym fakcie pozostałe oferty wycofał została
    > tylko ta o której piszę.wydaje mi się że była to jednak próba ominięcia
    > prowizji.A to odpowiedz jego na mojego maila.
    > Witam!
    > Przykro mi z powodu mojej i pańskiej pomyłki. Jednakże zasady aukcji
    > były jasne, w treści aukcji była podana cena łodzi xxtys, a cena aukcji
    > była tylko dla zaintersowania kupujących co jest częstą praktyką na
    > Allegro.

    Jak widzimy, sprzedawca sam się przyznał, że to nie był błąd. Celowo
    wpisał taką a nie inną kwotę. To diametralnie zmienia postać rzeczy,
    sprzedawca nie może uchylać się od skutków oświadczenia woli powołując
    na błąd. Błąd co do tego, że kontrahent domyśli się, że 10 zł to jednak
    10000 zł bo tak robią inni (w sprzeczności z regulaminem allegro) nie
    jest błędem w rozumieniu przepisów działu IV Księgi I kodeksu cywilnego.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)