  • 21. Data: 2010-04-26 15:21:04
    Temat: Re: pytanie
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-26 16:13, Massai pisze:
    > Problem w tym że teoretycznie obejmuje leczenie POZ, a jest ono tak
    > zorganizowane, że naprawdę bywa nieciekawie.
    > Luba dostała zapalenia oskrzeli - i jej zaproponowano wizytę za 4 dni.
    > Chciała się przepisać do innej przychodni - "nie, nie przyjmujemy
    > nowych POZ". I tak w 2 kolejnych.

    To gdzie ty żyjesz? U nas problemów takich nie ma. Ze specjalistami
    owszem, bo są niestety w mniejszości, a prywatni drodzy jak cholera. Ale
    konował pierwszego rażenia jest dostępny bez problemu z dnia na dzień.

    Wiem więcej, ale nie powiem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2010-04-26 15:46:15
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > To gdzie ty żyjesz? U nas problemów takich nie ma. Ze specjalistami
    > owszem, bo są niestety w mniejszości, a prywatni drodzy jak cholera. Ale
    > konował pierwszego rażenia jest dostępny bez problemu z dnia na dzień.

    Może w Twojej okolicy tak. Ale proszę, nie rozciągaj tego na resztę
    kraju, bo np. u mnie nie. I w wielu miejscach też.
    Lekarz przyjmuje np. tylko od 10 do 14 i zapisać się mogę na termin za 2
    dni, bo jutro go nie będzie. Przy niektórych schorzeniach to cała wieczność.
    Jasne - mogę zmienić POZ, ale już przećwiczyłem kilka w okolicy i
    następnych mi się nie chce.

    --
    Krzysztof

  • 23. Data: 2010-04-26 16:04:09
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 26 Apr 2010 13:25:04 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Te, które wykorzystują tę lukę.
    Kurczę, dzięki Tobie dowiedziałem się, że dziś cały dzień
    wykorzystywałem lukę w prawie i pozostanę bezkarnym -
    ułomne prawo nie przewiduje kary za powstrzymanie
    się od kradzieży, zabójstwa, zdrady stanu...
    NMSP

    --
    pozdro
    poreba

  • 24. Data: 2010-04-26 16:06:17
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

> [...]

    > owszem, bo są niestety w mniejszości, a prywatni drodzy jak cholera.
    > Ale konował pierwszego rażenia jest dostępny bez problemu z dnia na

    Stolyca, panie. Tu wszystko jest większe i lepsze, tylko są przejściowe
    trudności...

    W praktyce to wygląda tak:
    Ze względu na koszty wynajmu choćby samych pomieszczeń (także wyższe
    wynagrodzenia personelu) i niskie stawki kapitacyjne POZ jest usługą na
    granicy opłacalności.

    Dlatego przychodnie które się decydują na POZ - robią to w ściśle
    marketingowym celu. Działa to tak:
    Mamy POZ nfzetowy, ale już na specjalistykę nie podpisujemy kontraktu.
    Dzięki temu mamy w siedzibie rzeszę ludzi, do których można powiedzieć
    w kantorku "taaak, ginekolog jest, ale prywatnie, wie pani, podły nfz
    nie dał nam kontraktu".
    I działa jak cholera.

    Ale że nfz patrzy na ręce i liczy pacjentów POZ-etowych "na łba", to
    niełatwo jest znaleźc tylu lekarzy ostatniego kontaktu żeby brac więcej.

    Efekt jest taki że w przychodniach np. na Ochocie - zwyczajnie NIE MA
    JUŻ MIEJSC. Nie zapiszesz się do takiej przychodni.

    > Wiem więcej, ale nie powiem.

    Ano nie powiem, bo to ntg. Za duży temat żeby się rozwodzić, system w
    Stanach jest dość skomplikowany, dużo różnych uwarunkowań - zbyt dużo
    żeby stwierdzić czy lepszy czy gorszy.

    W ciągu ostatnich paru lat popełniłem na ten temat trochę na grupach,
    jak Cię ciekawi moja pisanina to poszukaj pod nickiem czy adresem - nie
    zmieniałem od jakichś 8 lat.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 25. Data: 2010-04-26 22:16:35
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Jest. Przy pomocy wadliwie skonstruowanego prawa okrada się innych
    > członków społeczeństwa.

    > Może i zgodne, ale jednak nieuczciwe.

    > Oczywiście.... Kosztem innych.

    I dlatego ZUS ma prawo w bezczelny sposób łamać prawo, aby okradać
    obywateli.
    Według Ciebie jest to w porządku i zgodne z prawem ?

  • 26. Data: 2010-04-27 08:07:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-27 00:16, Plumpi pisze:
    > I dlatego ZUS ma prawo w bezczelny sposób łamać prawo, aby okradać
    > obywateli.
    > Według Ciebie jest to w porządku i zgodne z prawem ?

    ZUS to nie jest Straszny Sąsiad, ale bezosobowa instytucja
    reprezentująca obywateli. Jeżeli ktoś działa na szkodę obywateli, to nie
    powinno być na to zgody.

    Gdzieś w sąsiednim wątku dyskutowałem z Liwiuszem o ordnungu w szwecji i
    niemczech. I to jest właśnie idealny suplement -- polacy są nastawieni
    na ciulanie się nawzajem i jeszcze uważają to za Szczyt Mondrości.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-04-27 11:49:59
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > niemczech. I to jest właśnie idealny suplement -- polacy są nastawieni
    > na ciulanie się nawzajem i jeszcze uważają to za Szczyt Mondrości.

    Dziwisz się, bo ja nie ?
    Od czasu, kiedy ZUS chciał mnie okraść blokując mi moje pieniądze, łamiąc
    przy tym ustawę oraz kilka punktów postępowania administracyjnego, dla mnie
    ta instytucja będzie instytucją złodziei, brakorobów i nieuków.
    Uważam, że taki stwór jak ZUS powinien zostać zlikwidowany, bo poza
    okradaniem obywateli nie przynosi żadnych korzyści.

  • 28. Data: 2010-04-27 11:54:46
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > Uważam, że taki stwór jak ZUS powinien zostać zlikwidowany, bo poza
    > okradaniem obywateli nie przynosi żadnych korzyści.

    A to, że przepisy i prawo jest wadliwe i pozwala na korzystanie z zasiłków
    nie oznacza, że obywatele korzystający z tego prawa są przestępcami. Wybacz,
    ale to własnie Ty nadinterpretujesz prawo i ustawy. Równie dobrze można by
    powiedzieć, że osoba, która korzysta z odliczeń np. z tytułu kosztów
    uzyskania przychodu także jest przestepcą, bo przecież może nie odliczać
    tych kosztów i płacić podatki od przychodu. Wybacz, ale dla mnie jest to
    takie samo łamanie prawa.