  • Data: 2010-05-19 18:39:22
    Temat: Re: punkty karne dla pasazera
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-19 18:12, Icek pisze:
    > ale czy nie uwazasz, ze karanie pasazera punktami to nie przegiecie ?

    Nie wiem, to trudne w ocenie. W sumie czemu nie, skoro taka kara, to
    sprawiedliwie dla każdego.

    > Czyli jak bede jechal na pasazera pod wplywem i bede przy sobie mial
    > dokument PJ to mi go zabiora ?

    Dlaczego? Uprawnień do kierowania pojazdami się nie wstrzymuje za picie
    alkoholu, a za konkretny czyn będący przestępstwem lub wykroczeniem.
    Takim czynem nie jest jazda jako pasażer po spożyciu alkoholu. Za to i
    owszem, wykroczeniem jest jazda bez pasów.

    Jako pijany pasażer, ale zapięty w pasy nikomu nie zagrażasz. Jako
    pijany kierowca lub jako niezapięty pasażer zagrażasz. Więc jest to karane.

    ?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek