    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przeszukanie w miejscu niepublicznym
    Date: Fri, 4 Feb 2005 20:48:09 +0100

    Użytkownik "Cabra" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:cu0g84$kgj$1@news2.ipartners.pl...

    > mam pytanie: czy ochrona hotelowa ma prawo mnie przeszukac gdy wchodze do
    > hotelu ?? Nie mowie tu o przypadkach wzbudzajacych jakies podejrzenia,
    tylko
    > np. na studniowka jest to bardzo popularne ze "trzepia" wszystkich, a nie
    > wiem czy to jest legalne ?

    Było wiele razy. Pojawia się jak kometa co roku przy studniówkach. Nie ma
    prawa Cię przeszukać, o ile nie wyrazisz na to zgody. Jeśli ma podejrzenie,
    że popełniasz przestępstwo, to może wezwać Policję, a ta już ma prawo.

    Wnoszenie alkoholu do lokalu gastronomicznego z zamiarem jego spożycia jest
    usiłowaniem wykroczenia na dość odległym etapie, tym nie mniej mają podstawy
    Cię nie wpuścić. Ale jak to nie jest lokal gastronomiczny, tylko jakaś
    wynajęta sala, to już tego ograniczenia nie ma.

    Wówczas ewentualnie mogą próbować nie wpuścić osoby, która nie podda się
    dobrowolnie sprawdzeniu. Dość ryzykowne z ich strony, bo narażają się na
    roszczenia cywilne iż pozbawili kogoś możliwości wzięcia udziału w
    uroczystości, za którą zapłacił przecież. Bo jak nie sprawdzą, to nie mają
    dowodu na to, że wnosił coś niestosownego. generalnie gość może spokojnie
    przeczekać maturę i wytoczyć lokalowi proces o naruszenie jego dóbr. Nie
    słyszałem o takim, ale biorąc pod uwagę samowolę w tym zakresie wcześniej
    czy później komuś nerwy pewnie puszczą.

    Kłopot najczęściej wynika z wnoszenia alkoholu. I ja się zawsze zastanawiam
    już nie tyle nad podstawą prawną przeszukania, co podstawą odebrania tego
    alkoholu pełnoletniej osobie po jego znalezieniu. Ale wałkowaliśmy to już
    kilka razy i odsyłam do archiwum.