    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przesyłanie nie zamówionych rzeczy
    Date: Fri, 14 Sep 2007 22:04:26 +0200

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:fceo5o$fgo$1@news.onet.pl...

    > No i tak ma to trzymać ile? Do śmierci? Czy jego spadkobiercy też? A jak
    > nie będzie książka a np. samochód? Ma pilnować czy nie ukradną, garaż
    > zbudować?

    Dwa lata. Potem staje się właścicielem. W końcu wszedł w posiadanie tego
    przedmiotu w dobrej wierze. Zresztą po trzech latach przedawnią się
    ewentualne roszczenia o zapłatę, gdyby to nie było wejście w posiadanie w
    dobrej wierze (bo nie mam pewności).

    > No wiem, temu nie szedłem do nich nawet... Tylko co miałem zrobić?
    > Odmówili
    > przyjazdu i koniec.

    Telefon do dyżurnego jednostki zwierzchniej. W dzień powszedni telefon do
    prokuratury. W rozsądnych godzinach rozmowa telefoniczna z kierownikiem
    jednostki albo kimś, kto go zastępuje (w Komendach Powiatowych, Miejskich i
    Rejonowych do godzin póżnonocnych z reguły jest to któryś z naczelników
    sekcji a często również komendant albo zastępca. W nocy faktycznie jest
    tylko dyżurny.

    > Choć śladów to by nie zabezpieczyli wiele... Gość wywiercił dziurę w
    > zamku,
    > otwarł drzwi i wyprowadził rower.... Więc pewnie śladów nie zostawił
    > żadnych....

    Zdziwił byś się.

    > Znaczy tu się z prokuratorem nie dogadaliśmy co do tego co to jest. Bo
    > kupiłem towar zepsuty, odesłałem w ramach reklamacji i sprzedawca
    > przestał
    > reagować na moje kontakty. W efekcie ja straciłem 100zł i nie mam towaru
    > ani pieniędzy. Ale prokurator mówił, że tego nie ściga się z urzędu tylko
    > sprawą cywilną... Miał jednak dać umorzenie, żebym mógł do Alledrogo o
    > Program Ochrony Kupującego. No i czekam pół roku i nic nie przysłał.

    To nie pisz, ze odmówiono przyjęcia zawiadomienia o przestępstwie.
    Przestępstwo oszustwa polega na tym, że sprawca ma zamiar oszukać Cię. A
    zatem musi świadomie działać. Jeśli przykładowo zamiast telefonu
    komórkowego wysyła cegłę, to nie ma wątpliwości, że miał taki zamiar. jak
    telefon działa, jest uszkodzony, to przeważnie nie wiadomo, czy świadomie
    wysłał śmiecia, czy później się uszkodził, albo sprzedający działał
    nieświadomie. Ale i tak, jeśli po wyjaśnieniu nadal uważasz, ze to
    przestępstwo, to prokurator zawiadomienie powinien sprzyjać i wydać
    postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania. Na takie postanowienie
    możesz się zażalić i rozpatruje to kolejno ten sam prokurator, zwierzchni a
    w ostateczności sąd.

    > No to przyjęli, a gość nadal prąd kradnie... więc przyjęli, przekazali do
    > kosza i tyle.

    Mają 30 dni na wszczęcie postępowania albo odmowę wszczęcia. Po 6
    tygodniach bez odpowiedzi możesz się żalić na bezczynność. Chyba, ze
    świadomie chciałeś im tę informację przekazać z zachowaniem anonimowości.

    > A skąd on będzie wiedział? Przecież może zareagowali: czytaj zadzwonili
    > do
    > tamtych, a tamci powiedzieli, że to pomyłka np.

    Jako zawiadamiający dostanie odpis postanowienia o odmowie wszczęcia lub
    wszczęciu - bez prawa zażalenia.

    > Zabrze. Dwa komisariaty i prokuratura.

    Przykre.

    > Aha, jeszcze po drodze wysłałem pytanie o to, co zrobić z tematem (c) do
    > komisariatów w Zabrzu (bo tu mieszkam) i Gliwic (bo tam jestem
    > zameldowany)
    > i w efekcie z Zabrza nie dostałem żadnej odpowiedzi. Za to z Gliwic
    > zadzwonił jakiś przemiły gość i kazał prosto na prokuraturę do Zabrza
    > zasuwać. No ale jak widać, bez efektu.

    Na piśmie wysłałeś?