  • 71. Data: 2003-02-24 09:13:20
    Temat: Re: przesłuchanie dziecka przez policje
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:3E59DA31.6070609@poczta.onet.pl...

    > jest już uchwała SN:
    > "Prawo odmowy zeznań określone w art. 182 § 1 kpk przysługuje każdemu
    > świadkowi, a więc także małoletniemu."

    Czyli nie musi mieć zgody rodzica? No własnie.

    Pozdrawiam i ide se sam poczytać.

    --
    Depi.

  • 72. Data: 2003-02-24 09:14:37
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:

    > Czyli nie musi mieć zgody rodzica? No własnie.

    nie musi

    KG

  • 73. Data: 2003-02-24 09:31:49
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > nie musi

    OK - juz sobie poczytałem. Całkiem sensowne i potwierdza autonomiczna
    pozycje małoletniego swiadka w procesie karnym. To juz chyba konczy
    definitywnie te dyskusje :-)

    Depi.

  • 74. Data: 2003-02-24 11:08:46
    Temat: Re: [OT] przesłuchanie dziecka przez policje
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> wrote in message

    > "Evian" <e...@g...pl> wrote in message

    > Nie Ty jesteś od oceniania tego, od czego jest ta grupa.
    Moze i nie jestem. Ale odpowiedzi użytkownika Leszka na wątek inicjujący
    miała sie nijak do zapytania. To tak jakby np ktos napisal zapytanie:
    zostalem niesłusznie zwolniony z pracy. Co moge zrobic w tej sytuacji, gdzie
    sie zwrócić i w jakim terminie. I zamiast odpowiedzi, że ma np. 7 czy 14 dni
    na odwołąnie do sadu pracy itd przeczytałby: jestes głupi i beznadziejny a n
    twoje miejsce czeka 100 superspecow, wiec co sie dziwisz. Widzisz teraz
    różnicę?
    >Okoliczności takie,
    > że są ludzie, kórzy uważają że lepiej sobie sobie oszczedzic stresu niz
    dbac
    > o praworzadnosc i przestrzeganie prawa jak najbardziej miejsci sie w
    szeroko
    > pojetej tematyce grupy.
    Moze i masz racje ale wypowiedzi do których sie odnosiłam _nie_
    dotyczyły bezpośrednio praworzadnosc i przestrzegania prawa _tylko były_
    osobistą 'wycieczką' do inicjatora wątku. Wszak nie było to stwierdzenie
    typu : czy nie lepiej jednak współdziałc z policją i pozwolic dziecku na
    zeznawanie tylko bezporsedni atak:
    tu przykładowy cytat: "Gdybym był bardziej radykalny w poglądach to
    napisałbym że rodzica który
    próbuje odwieść syna od zeznawania przeciw złodziejowi należałoby dla dobra
    społeczeństwa obywatelskiego pozbawić praw rodzicielskich. Wychowa w ten
    sposób samolubną mendę".
    Dalej nie widzisz tej subtelnej różnicy?
    > Weź to pod rozwagę i na wstrzymanie.
    I na wzajem.

    > Pozdrawiam
    Gosia

  • 75. Data: 2003-02-24 13:19:34
    Temat: Re: [OT] przesłuchanie dziecka przez policje [OT]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2003 j...@o...pl wrote:
    [...]
    >+ OBOWIĄZKIEM adwokata jest przygotowanie skutecznej linii obrony. Nie znając
    >+ danych jak np zeznania złożone przez światka nie może bronić skutecznie. Linią
    >+ obrony może być też podważenie wiarygodności świadka, co bez znajomości jego
    >+ personaliów nie jest możliwe.

    Znaczy, instytucja świadka koronnego jest nieporozumieniem i łamie
    Konstytucję ?

    pzdr, Gotfryd (zaciekawiony)

  • 76. Data: 2003-02-24 20:36:15
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Evian" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Moze i nie jestem. Ale odpowiedzi użytkownika Leszka na wątek inicjujący
    > miała sie nijak do zapytania.

    Twoje odpowiedzi wogóle nie mają nic wspólnego z wątkiem.Masz coś do mnie?
    To proszę na priva.

    Pozdr
    Leszek