    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przelanie wierzytelnosci - co to oznacza?
    Date: Mon, 10 Nov 2003 01:08:13 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc96.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    No to po ludzku teraz ubezpieczyciel (tu zwany dłużnikiem) będzie dłużny
    nie Tobie, tylko im. Ty do tych pieniędzy nic nie masz. Sprawy pomiędzy
    Wami zostaną uregulowane osobną umową (więc powinna być tak umowa i tu
    może być cały szkopuł pogrzebany).

    Nie mogę zrozumieć tego fragmentu "Nabywca związany jest ze Zbywcą umową
    kredytową nr < >i na poczet
    zabezpieczenia roszczeń z tytułu tej umowy ustanowił on na przedmiotowym
    pojeździe zabezpieczenie w postaci <cesja, zastaw, przewłaszczenia na
    zabezpieczenie>". Co to za umowa kredytowa, której numer tu wpisujecie? I
    dla czego Twój samochód ma stanowić jej zabezpieczenie? Bardzo mnie to
    niepokoi, bo wychodzi na to, że oni piszą o jakiś trzech różnych umowach:

    - Umowie przewłaszczenia - tej którą zacytowałeś;
    - Umowie kredytowej - tylko nie wiem co ma być kredytowane, przez kogo i
    dla czego?
    - Umowie określającej stosunki pomiędzy Tobą a tą tajemniczą firmą, jak
    rozumiem określającą ile Ci i kiedy za tę cesję płacą.

    Jeśli faktycznie podpisujecie tylko jedną umowę, to ja bym uważał, bo coś
    mi to szwindle pachnie.