  • 1. Data: 2003-11-09 22:05:41
    Temat: przelanie wierzytelnosci - co to oznacza?
    Od: Michał <m...@z...pl>

    Witajcie
    Zwaracam sie do was z prosba o wytlumaczenie mi tej kwesti. Nie znam sie tak
    na prawie i mam z taka sprawa pierwszy raz do czynienia wiec dlatego prosze
    o porade. Otóż pewna firma ubezpieczniowa zwleka z wyplaceniem odszkodowania
    za szkode komunikayjna. Trwa to juz od pewnego czasu wiec zdecydowalem sie
    powierzyc sprawe firmie ktora to zalatwi. Ta firma przedstawila mi taki
    tekst umowy ktory upowaznnia ich do dzialania w moim imieniu. Ponizej
    wlasnie ten tekst umowy.
    Prosze o opinie czy w tej umowie nie ma jakichs sprytnie ukrytych zawilosci
    ktore moga byc przyczyna moich klopotow z firma ktora odzyskuje dlug od
    ubezpieczlani.
    Pozdrawiam i licze na pomoc

    Michał

    Zawarta w dniu r. we pomiędzy:

    (zwanym dalej Nabywcą)

    (zwanym dalej Zbywcą)

    o następującej treści:

    § 1.

    1.Zbywca oświadcza, że w związku z wypadkiem z dnia < > posiada
    wierzytelność pieniężną o wypłatę odszkodowania od <ubezpieczalnia > zwanej
    w dalszych postanowieniach umowy "Dłużnikiem", za szkody w uszkodzonym
    zakresem ubezpieczenia z tytułu przedmiotowego zdarzenia.

    2. Nabywca związany jest ze Zbywcą umową kredytową nr < >i na poczet
    zabezpieczenia roszczeń z tytułu tej umowy ustanowił on na przedmiotowym
    pojeździe zabezpieczenie w postaci <cesja, zastaw, przewłaszczenia na
    zabezpieczenie>

    § 2.

    I. W związku z koniecznością dochodzenia roszczeń odszkodowawczych
    związanych z w/w zdarzeniem od Dłużnika Zbywca przelewa w tym celu na
    Nabywcę wszelkie roszczenia z tytułu wyżej wymienionego zdarzenia.

    II. Zbywca zobowiązuje się zawiadomić Dłużnika o dokonanej cesji lub
    wystawić przynajmniej Nabywcy w tym przedmiocie stosowne zaświadczenie

    III. Nabywca z dniem podpisania niniejszej umowy staje się wierzycielem
    Dłużnika.

    IV. Wzajemne rozliczenia stron z przedmiotowej cesji strony uregulują
    osobnym porozumieniem.

    Zbywca przekaże Nabywcy w momencie zawarcia umowy wszelkie posiadane
    informacje i dokumenty dotyczące zbywanej wierzytelności.

    § 3.

    1. W zakresie nieuregulowanym niniejszą umową zastosowanie znajdują właściwe
    przepisy KC.

    2. Umowę sporządzono w dwóch egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron

    Zbywca
    Nabywca

  • 2. Data: 2003-11-10 00:08:13
    Temat: Re: przelanie wierzytelnosci - co to oznacza?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to po ludzku teraz ubezpieczyciel (tu zwany dłużnikiem) będzie dłużny
    nie Tobie, tylko im. Ty do tych pieniędzy nic nie masz. Sprawy pomiędzy
    Wami zostaną uregulowane osobną umową (więc powinna być tak umowa i tu
    może być cały szkopuł pogrzebany).

    Nie mogę zrozumieć tego fragmentu "Nabywca związany jest ze Zbywcą umową
    kredytową nr < >i na poczet
    zabezpieczenia roszczeń z tytułu tej umowy ustanowił on na przedmiotowym
    pojeździe zabezpieczenie w postaci <cesja, zastaw, przewłaszczenia na
    zabezpieczenie>". Co to za umowa kredytowa, której numer tu wpisujecie? I
    dla czego Twój samochód ma stanowić jej zabezpieczenie? Bardzo mnie to
    niepokoi, bo wychodzi na to, że oni piszą o jakiś trzech różnych umowach:

    - Umowie przewłaszczenia - tej którą zacytowałeś;
    - Umowie kredytowej - tylko nie wiem co ma być kredytowane, przez kogo i
    dla czego?
    - Umowie określającej stosunki pomiędzy Tobą a tą tajemniczą firmą, jak
    rozumiem określającą ile Ci i kiedy za tę cesję płacą.

    Jeśli faktycznie podpisujecie tylko jedną umowę, to ja bym uważał, bo coś
    mi to szwindle pachnie.

  • 3. Data: 2003-11-10 08:23:46
    Od: Michał <m...@z...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > umowa i tu może być cały szkopuł pogrzebany).
    >
    > Nie mogę zrozumieć tego fragmentu "Nabywca związany jest ze Zbywcą

    zapomnialem dodac ze samochod jest kredytowany i jak sie odmyslam pewnie
    chodzi o ten kredyt

> [...]
    > numer tu wpisujecie? I dla czego Twój samochód ma stanowić jej
    > zabezpieczenie? Bardzo mnie to niepokoi, bo wychodzi na to, że oni

    no wlasnie wiec prawdopodobnie jest to wlasnie to ze wlascicielem samochodu
    jest bank a ja tylko uzytkownikiem wiec w gruncie rzeczy ta umowa powinna
    byc napisana pomiedzy ta firma a bankiem

> [...]
    > - Umowie określającej stosunki pomiędzy Tobą a tą tajemniczą firmą,
    > jak rozumiem określającą ile Ci i kiedy za tę cesję płacą.

    czyli jak rozumiem nalezy sporzadzic jeszcze jedna umowe ktora by okreslala
    wynagrodzenie dla tej firmy (10% odzyskanego odszkodowania) i kiedy lub ze
    na pewno przeleja pieniadze.

    Dziekuje za porade

    Michał

  • 4. Data: 2003-11-10 11:03:32
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > dla czego Twój samochód ma stanowić jej zabezpieczenie? Bardzo mnie to
    > niepokoi, bo wychodzi na to, że oni piszą o jakiś trzech różnych umowach:

    Ja w ogole nie rozumiem celu takiej umowy. Skoro Zbywca wierzytelnosci
    zabezpieczyl kredyt ustanawiajac na rzecz nabywcy (jednoczesnie
    kredytodawcy-jak mi sie wydaje) cesje praw z polisy, to Nabywca i tak juz
    jest wierzycielem dluznika o odszkodowanie na podstawie poprzedniej umowy.
    Chyba ze wczesniej takiej cesji nie zawierano ale z par 1 ust 2 wynika ze
    zawierano.

    Dan

  • 5. Data: 2003-11-10 18:03:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > zapomnialem dodac ze samochod jest kredytowany i jak sie odmyslam pewnie
    > chodzi o ten kredyt

    Przez kogo kredytowany? Przez tę samą firme z którą podpisujesz umowę? No
    bo jak nie, to co do zasady należało by jeszcz ezapytać bank o zgodę, bo
    pewnie on jest właścicielem samochodu.

> [...]
    > jest bank a ja tylko uzytkownikiem wiec w gruncie rzeczy ta umowa
    powinna
    > byc napisana pomiedzy ta firma a bankiem

    Dokładnie. Inna nie będzie ważna.

> [...]
    okreslala
    > wynagrodzenie dla tej firmy (10% odzyskanego odszkodowania) i kiedy lub

    Należy sporządzić umowę, która określi, ile Ty z tego dostaniesz. Bo na
    razie, to chcesz im dać tę wierzytelność za darmo.