  • 1. Data: 2002-10-14 07:29:59
    Temat: przekret sprzedawcy
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    Kupilem drzwi. Nie takie sobie znow zwykle, ale antywlamaniowe Gardessa.
    Dwa zamki, kilka skobli na grubosc kciuka, stalowy "ruszt", itp. Po
    przywiezieniu ich na miejsce okazalo sie, ze w opakowaniu jest masa
    roznych stalowych profili - zupelnie luzem. Nie ma natomiast zadnej
    instrukcji montazu. Czy sprzedawca, albo producent ma obowiazek takowa
    dolaczyc ?

    Sprzedawca straszy mnie, ze jesli montazu nie zalatwi ich ekipa, to bede
    mial problemy z gwarancja. Wszystko wskazuje na to, ze jest to typowa
    "praktyka monopolistyczna" - ale w znacznie mniejszej skali.
    Jednoczesnie informuje mnie, ze montaz to 350 zl. Jak juz zgodzilem sie
    na ten ich montaz, to cena wzrasta to 400 zl - bo 10 km poza Krakowem.

    Generalnie chodzi mi o brak instrukcji montazu, czy ktos moze na 100%
    powiedziec, ze to co sie dzieje to jeszcze poruszanie sie w granicach
    prawa, czy jednak moge miec podstawy do oficjalnej drogi przez np.
    Federacje Konsumentow, albo nawet sad ?

  • 2. Data: 2002-10-14 07:46:08
    Temat: Re: przekret sprzedawcy
    Od: Adam Szpakowski <w...@n...gliwice.pl>

    KrzysiekPP wrote:

> [...]
    > "praktyka monopolistyczna" - ale w znacznie mniejszej skali.
    > Jednoczesnie informuje mnie, ze montaz to 350 zl.

    Jakiś czas temu montowałem antywłamaniową Gerdę. I faktycznie w instrukcji
    jest info, że "montaż drzwi dokonany przez nieautoryzowaną firmę może
    stanowić podstawę do odmowy albo obniżenia odszkodowania przez Towarzystwa
    Ubezpieczeniowe". Jest także info, że "karta gwarancyjna wystawiona przez
    nieautoryzowaną firmę (sprzedawcę/instalatora), bez wpisanej daty sprzedaży
    i montażu oraz numeru rachunku jest nieważna".

    Przy czym przy Gerdzie problemu nie było bo z tego co wiem instalatorzy
    dostają kasę za montaż na podstawie umowy z samym producentem. Jest to
    wliczone w cenę drzwi (tak było u mnie).

    Przy ubezpieczaniu proszono o okazanie potwierdzenia montażu przez
    licencjonowaną przez producenta firmę.

    Pozdrawiam
    Adam Szpakowski

  • 3. Data: 2002-10-14 07:50:43
    Od: "Jarosław Jędrzejczak" <j...@c...com.pl>

    Każdy produk sprzedawany w Polsce musi mieć instrukcji i to jeszcze w języku
    polskim. Czasami ona musi byc po prostu dla samego faktu zaistnienia, a
    inspekcja handlowa (czy jak ona sie tam zwie) ostatnio lubi za to scigac :))

    Pozdrawiam
    jarek^

  • 4. Data: 2002-10-14 07:55:18
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > powiedziec, ze to co sie dzieje to jeszcze poruszanie sie w granicach
    > prawa, czy jednak moge miec podstawy do oficjalnej drogi przez np.

    Moja zona po awanturze u sprzedawcy wlasnie dostala instrukcje montazu
    do reki. Dopiero po tym jak umowilismy sie z ich ekipa na montaz.
    Jeszcze w sobote twierdzili, ze takiej instrukcji nie ma .... rece
    opadaja.

    Strzezcie sie przed firma Poradom ;)

  • 5. Data: 2002-10-14 08:05:09
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > wliczone w cenę drzwi (tak było u mnie).
    > Przy ubezpieczaniu proszono o okazanie potwierdzenia montażu przez

    To cie chyba zrobili w bambuko, bo ponoc Gardessa nie wymaga montazu
    swoich wyrobow przez autoryzowana firme. Dlatego po prostu wzialem inna
    tansza, ale oni sie rozlozyli na braku instrukcji montazu.

  • 6. Data: 2002-10-14 08:15:47
    Od: "bynio" <D...@p...fm>

    > Sprzedawca straszy mnie, ze jesli montazu nie zalatwi ich ekipa, to bede
    > mial problemy z gwarancja. Wszystko wskazuje na to, ze jest to typowa
    > "praktyka monopolistyczna" - ale w znacznie mniejszej skali.

    Jest przecież jeszcze rękojmia, w której nic nie mówi się o konieczności
    montażu przez sprzedawcę / producenta. W gwarancji faktycznie mogą sobie
    wypisać co chcą, ale rękojmia obowiązuje wszystkich jednakowo, bez względu
    na warunki gwarancji.

  • 7. Data: 2002-10-14 08:38:47
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > wypisać co chcą, ale rękojmia obowiązuje wszystkich jednakowo, bez względu

    Teoretycznie to wszystko jedno, dopoki czas gwarancji nie jest dluzszy
    od 1 roku .

  • 8. Data: 2002-10-14 09:07:11
    Od: t...@w...pdi.net

    In pl.soc.prawo KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> wrote:

    > Teoretycznie to wszystko jedno, dopoki czas gwarancji nie jest dluzszy
    > od 1 roku .

    Oj, mnie sie wydaje, ze zapisy Rekojmii sa o niebo korzystniejsze od wielu
    zapisow w kartach gwarancyjnych. Moj ulubiony przyklad to gwarancja HP jaka
    dostalem z drukarka. HP ma prawo 3 razy naprawiac sprzet a termin naprawy
    moze ulec dowolnemu przedluzaniu.

    > Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 9. Data: 2002-10-14 09:19:27
    Od: Adam Szpakowski <w...@n...gliwice.pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > To cie chyba zrobili w bambuko, bo ponoc Gardessa nie wymaga montazu
    > swoich wyrobow przez autoryzowana firme. Dlatego po prostu wzialem inna
    > tansza, ale oni sie rozlozyli na braku instrukcji montazu.

    Nie sądzę. Zacytowałem orginalną kartę gwarancyją Gerdy. Przy zakupie
    porównywałem oferty (także z ofertą producenta) i ceny były w zasadzie
    identyczne. Czyli firma jako taka nic do cen Gerdy nie doliczyła.

    Adam Szpakowski

  • 10. Data: 2002-10-14 09:51:17
    Od: "bynio" <D...@p...fm>

    > Teoretycznie to wszystko jedno, dopoki czas gwarancji nie jest dluzszy
    > od 1 roku .

    W zadnym wypadku. Generalnie gwarancję, możesz sobie powiesić na gwoździu w
    wychodku, jeżeli jest mniej korzystna od rękojmi, na nic więcej ci się nie
    przyda. Sama rękojmia wystarczy do załatwienia każdej reklamacji.