    From: Adam Szpakowski <w...@n...gliwice.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: przekret sprzedawcy
    Date: Mon, 14 Oct 2002 09:46:08 +0200

    KrzysiekPP wrote:

    > Sprzedawca straszy mnie, ze jesli montazu nie zalatwi ich ekipa, to bede
    > mial problemy z gwarancja. Wszystko wskazuje na to, ze jest to typowa
    > "praktyka monopolistyczna" - ale w znacznie mniejszej skali.
    > Jednoczesnie informuje mnie, ze montaz to 350 zl.

    Jakiś czas temu montowałem antywłamaniową Gerdę. I faktycznie w instrukcji
    jest info, że "montaż drzwi dokonany przez nieautoryzowaną firmę może
    stanowić podstawę do odmowy albo obniżenia odszkodowania przez Towarzystwa
    Ubezpieczeniowe". Jest także info, że "karta gwarancyjna wystawiona przez
    nieautoryzowaną firmę (sprzedawcę/instalatora), bez wpisanej daty sprzedaży
    i montażu oraz numeru rachunku jest nieważna".

    Przy czym przy Gerdzie problemu nie było bo z tego co wiem instalatorzy
    dostają kasę za montaż na podstawie umowy z samym producentem. Jest to
    wliczone w cenę drzwi (tak było u mnie).

    Przy ubezpieczaniu proszono o okazanie potwierdzenia montażu przez
    licencjonowaną przez producenta firmę.

    Pozdrawiam
    Adam Szpakowski