  • 1. Data: 2007-01-25 10:36:23
    Temat: przejście z TPSA do Netii i właściciel za granicą - upoważnienie możliwe?
    Od: soniq <s...@...iq>

    Witam.

    Problem jest następujący: właściciel firmy, na którą jest linia
    telefoniczna i łącze przebywa za granicą, a ja, jego syn, chciałbym
    wymówić usługę Neostrady i przejść na Netię. Konsultant w Netii
    powiedział mi, że w takiej sytuacji mogę podpisać taką umowę mając
    upoważnienie notarialne, ale z tego co wiem, to trzeba ieć pieczęć
    notarialną i oprócz tego (też płatną) pieczęć, która zwie się
    "apostelli" i w ogólnym rozrachunku lepiej wyjdę mając stare łącze.
    Powiedział również, że mogę wysłać umowę do Irlandii (tam przebywa) i on
    odeśle podpisaną. Do TPSA mi się nie chce nawet dzwonić, bo pewnie
    usłyszę to samo...

    Czy ktoś jest w stanie mi coś doradzić? Bo chciałbym zmienić ofertę na
    korzystniejszą. Może TPSA byłaby w stanie (a może musiałaby?) wystawić
    dokument rozwiązujący umowę o Neostradę, który wysłałbym do ojca razem z
    umową o nowy internet? A może prawnie wcale nie potrzebuję notarialnego
    upoważnienia (dziwne, bo nawet bank iał własne pisma pełnomocnicze, a
    nie jakieśtam notarialne)?

    A czas ucieka...

    pozdrawiam
    soniq

  • 2. Data: 2007-01-25 12:02:04
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    soniq napisał(a):
    <ciach>

    troche ci popowiem bo mam podobna sytuacje. wiekszosc instyucji ma swoje
    druki i zasady upoaznien. problem polega na ym ze musi cie upowaznic
    ojciec i wtedy nie ma problemu. problem powstje jak sam siebie chcesz
    upowanic w imieniu ojca ktory nie moze cie upowaznic bo jest zagranica.
    w moim pszypadku uyskalem upowanienie notarialne do reprezentowania jego
    osoby oraz do podpisywania wszelkich dokumentow za niego. czyli
    praktycznie z tym swistkiem jestem jak ojciec. upowaznienie takie
    kosztowalo chyba 50zl sporzadzone u notariusza. i zaden urzad zus czy
    inne kwiatki nie robily prolemow jak cos zalatwialem. np odebranie
    dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez policje czy w zusie czy w
    tpsa. proponowalbym abys zalatwil sobie takie upowaznienie i nie bedzie
    wtedy problemow. mozesz wtedy nawet podpisac sie za ojca na umowie i
    bedzie to wazne. i podpisac sie nie swoim imieniem i nazwiskiem tylko
    imieniem i nazwiskiem ojca.

    a rozwizujac twoj problem. to wyslij papiery do ojca niech popisze i ty
    juz dalej zalatwisz. a jak masz jakiegos znajomego notariusza to powiedz
    ojcu zeby napisal pismo. Ja xxxx ur. tego i tego dnia numer pesel
    upowazniam mojego syna aaa bbb urodzonego dnia xx nr pesel sss do: tu
    wymienic i wlasnoreczny podpis. potem zaniesc do notariusza zeby
    poswidczyl. musisz miec znajomego bo nikt obcy nie poswiadczy tego
    raczej bezobecnoci twojego ojca. twoja obecnosc nie jest konioeczna
    natomiast on jako upowazniajacy musibyc.

    no mam nadzieje ze to ci pomoglo :)

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-01-25 19:30:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 25 Jan 2007 13:02:04 +0100, akanid <a...@w...pl.bezspamu>
    wrote:

    >mozesz wtedy nawet podpisac sie za ojca na umowie i
    >bedzie to wazne. i podpisac sie nie swoim imieniem i nazwiskiem tylko
    >imieniem i nazwiskiem ojca.
    :o
    Nie wolno sie podpisywac czyims imieniem i nazwiskiem :)
    W umowie powinno byc kto podpisuje (dane syna) w czyim imieniu (dane
    ojca) i na jakiej podstawie (upowaznienie notarialne). I podpisuje
    syn. Swoim podpisem.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2007-01-25 20:19:18
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    WAM napisał(a):
> [...]
    > W umowie powinno byc kto podpisuje (dane syna) w czyim imieniu (dane
    > ojca) i na jakiej podstawie (upowaznienie notarialne). I podpisuje

    mozliwe :) napisalem z autopsji. zaden urzad nie robil problemow z tego
    tytulu.

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam