  • 11. Data: 2006-01-31 13:10:25
    Temat: Re: przejęcie usługodawcy przez inną firm
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 31 sty o godzinie 14:00, na pl.soc.prawo, W...@w...pl
    napisał(a):

    > Ze stron nic nie wynika - brak jakiegokolwiek info.
    > Problem w tym, ze jesli doszło do połączenia spółek, to Ty powinieneś o tym
    > wiedzieć, gdyż zostało to ogłoszone w Monitorze Sądowym i Gospodarczym, a ty
    > nie możesz się zasłaniać jego nie znajomością.

    LOL
    i sprawdzać w KRSie, i w REGONie, i prezentowane wyniki finansowe.... ;)

    A co tam - każda fakturę z zakładu energetycznego, elektrociepłowni,
    zakładu oczyszczania miasta - wszystko trzeba sprawdzać - bo nuż się
    siakieś spółki połączyły, fuzje, przejęcia ;)

    MSPANC

    --
    Herbi
    31-01-2006 14:10:23

  • 12. Data: 2006-01-31 14:16:58
    Od: "Misio_Patysio" <m...@g...pl>

    > Ze stron nic nie wynika - brak jakiegokolwiek info.
    > Problem w tym, ze jesli doszło do połączenia spółek, to Ty powinieneś o
    > tym wiedzieć, gdyż zostało to ogłoszone w Monitorze Sądowym i
    > Gospodarczym, a ty nie możesz się zasłaniać jego nie znajomością.

    > Wprost spółka przejmowana nie ma obowiązku informowania swoich klientów,
    > ze taki proces nastąpi. Po jej przejęciu, spółki przejmowanej nie ma, gdyż
    > jej byt prawny się konczy. Spółka przejmująca wstąpiła we wszystkie prawa
    > i obowiązki spólki przejmowanej.

    już nic nie rozumiem. z pierwszej czesci (o monitorze sądowym i
    gospodarczym) wywnioskowałem że mam co miesiac przy platnosci faktury
    sprawdzac czy nie bylo ogloszen w monitorze sądowym i gospodarczym i to nie
    tylko w sprawie internetu tylko kazdych rachunków? jeżeli tak to: ja mogę
    sprawdzic w necie lub zadzwonic, a co ma zrobi stara babcia z Pcimia
    dolnego??

    druga części:
    jeżeli spółka przejmowana nie ma obowiązku wynika z tego że spółka
    przejmująca powinna? dobrze rozumiem?? jeżeli tak to jak to ma się do
    pierwszej części??

  • 13. Data: 2006-01-31 15:12:05
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    W...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > byt prawny się konczy. Spółka przejmująca wstąpiła we wszystkie prawa i

    Tylko skąd wniosek, że to są spółki?

    KG

  • 14. Data: 2006-01-31 18:32:41
    Od: "W...@w...pl" <w...@w...pl>

    > Tylko skąd wniosek, że to są spółki?
    <cytat>
    "Właściciel firmy Hobby II jest
    współwłaścicielem firmy "Netmaniak". "
    </cytat>

    http://www.netmaniak.net/
    <historia>
    <cytat>
    Również kafejki internetowe zaczęły dzierżawić
    łącze od naszej firmy. Zmiana miejsca zamieszkania
    jednego z udziałowców dała początek nowej lokalnej
    ~~~~~~~~~~~~~~~~
    sieci internetowej na terenie Legionowa.
    </cytat>

    p.
    W,

  • 15. Data: 2006-01-31 20:27:56
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    misio_patysio wrote:

    > nie dostałem. co mam z tym zrobić?? Upomnieć się?? :)

    Szczegóły zależą od konkretnej formy prawnej obu firm i ich związku. Jeśli
    np. Netmaniak jest spółką niezwiązaną z HobbyII, to lepiej się upomnieć --
    może kiedyś się pojawić w Netmaniaku syndyk, stwierdzić u klientów
    zaległości (miesiące opłacone HobbyII, czyli nieopłacone) i dopomnieć się o
    uiszczenie -- a to że ktoś płacił regularnie podobne kwoty HobbyII nie
    będzie miało większego znaczenia. Jeśli w Netmaniaku zdarzają się wredni
    ludzie, scenariusz jak wyżej z przedstawicielem Netmaniaka w miejscu
    syndyka.

    Formy dopomnienia się są różne. W wersji minimum można wydębić od
    przedstawiciela Netmaniaka oświadczenie, że odstępuje uprawnienia
    wynikające z umowy na rzecz HobbyII. W wersji maksimum płacić należności na
    ostatnie znane konto Netmaniaka, dopominać się o faktury, donieść o
    niewystawianiu faktur, donieść o przekazaniu danych osobowych bez zgody.
    Jeśli pisma od HobbyII wyglądają podobnie jak od Netmaniaka (tylko np. nr
    konta jest inny), donieść o próbie wyłudzenia. Itd. Jak się uda spełnić
    kryteria z kc, to można na krótko przed przedawnieniem dopomnieć się u
    HobbyII o zwrot opłat za parę ostatnich lat z tytułu bezpodstawnego
    wzbogacenia.

    Oczywiście najprawdopodobniej prędzej czy później ktoś pójdzie po rozum do
    głowy i przerwie powyższą zabawę organizując w końcu poinformowanie
    klientów o zmianie dostawcy (ew. ich zgodę na to), jak to powinni zrobić na
    samym początku (jeśli nawet nie z obowiązku, to przynajmniej z uprzejmości
    względem klientów).

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 16. Data: 2006-01-31 23:28:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    W...@w...pl napisał(a):

> [...]
    > jednego z udziałowców dała początek nowej lokalnej
    > sieci internetowej na terenie Legionowa.

    spółki cywilne?

    KG