  • 1. Data: 2003-07-24 13:40:02
    Temat: przejechanie psa
    Od: Michal Kosek <m...@n...krakow.pl>

    Witam,
    pies wybiegł na ulicę i został przejechany przez samochód. Jestem prawie
    pewny, że samochód przekroczył dozwoloną prędkość gdyż:

    - droga była prosta, więc pies był z daleka widoczny, więc na pewno nie
    było tak, że kierowca go zauważył w ostatniej chwili,
    - uderzenie było tak mocne, że oderwała się tablica rejestracyjna
    (mam ją),

    Na dodatek kierowca nawet się nie zatrzymał!
    Dodam, że dwa nasze psy znalazły się na ulicy w wyniku naszej nieuwagi
    (wymknęły się w trakcie zakładania smyczy).

    Chcę to wszystko zgłosić na policję. Czy ma to jednak sens? Tzn. czy
    jest szansa, że sprawca zostanie w jakikolwiek sposób ukarany?
    Czy nie ma w ogóle sensu tracić czas?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    --
    michau (maupa) nowa-huta.krakow.pl

  • 2. Data: 2003-07-24 14:10:44
    Temat: Re: przejechanie psa
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Dnia 2003-07-24 16:12, Użytkownik KrzysiekPP napisał:

    > Ale tutaj ty jestes winowajca zajscia. Jak chcesz siebie zadenuncjowac,
    > to nie ma sprawy ;)

    czyli kierowca jest poszkodowany?
    nawet jezeli nie zachowal ostroznosci?
    czy poszkodowany ma prawo uciec z miejsca wypadku?
    czy to zajscie to jest wypadek?
    czy moze jechac bez rejestracji?

    wiem. glupie pytania, ale jestem ciekaw.

    Janusz 'Kali' Kaliszczak
    "nemo ante mortem beatus"

  • 3. Data: 2003-07-24 14:12:02
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

  • 4. Data: 2003-07-24 14:28:18
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Michal Kosek" <m...@n...krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:bfonji$9pe$1@druid.ceti.pl...
    > Witam,
    > pies wybiegł na ulicę i został przejechany przez samochód.
    > Jestem prawie pewny, że samochód przekroczył dozwoloną
    > prędkość gdyż:

    No tak - kolejny cyborg z radarem w oczach?

    > - droga była prosta, więc pies był z daleka widoczny,
    > więc na pewno nie było tak, że kierowca go zauważył
    > w ostatniej chwili,

    Hoho - i jeszcze wbudowaną retrochronoskopię? (tzn. potrafisz patrzeć w
    przeszłość)

    > - uderzenie było tak mocne, że oderwała się tablica
    > rejestracyjna (mam ją),

    Masz obowiązek ją zwrócić.

    > Na dodatek kierowca nawet się nie zatrzymał!

    Mógł nie zauważyć.

    > Dodam, że dwa nasze psy znalazły się na ulicy w
    > wyniku naszej nieuwagi (wymknęły się w trakcie
    > zakładania smyczy).

    Czyli sprawcą jesteś ty - poniesiesz koszta napraw wszystkich uszkodzeń
    pojazdu wynikłych z tego zdarzenia i możesz jeszcze dostać mandat za
    stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym.

    > Chcę to wszystko zgłosić na policję.

    Jako porządny obywatel powinieneś - w końcu jakoś zapłacić poszkodowanemu za
    wyrządzone szkody powinieneś.

    > Czy ma to jednak sens? Tzn. czy jest szansa,
    > że sprawca zostanie w jakikolwiek sposób ukarany?

    Jasne - przecież sprawca (ty) sam się przyzna. Ale dzięki temu możesz liczyć
    na łagodne konsekwencje.

  • 5. Data: 2003-07-24 14:30:05
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Janusz 'Kali' Kaliszczak" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > czyli kierowca jest poszkodowany?

    Tak.

    > nawet jezeli nie zachowal ostroznosci?

    A czy to on przez nieuwagę spuścił spa ze smyczy na jezdnię?

    > czy poszkodowany ma prawo uciec z miejsca wypadku?

    Mógł nie zauważyć - duży samochód, mały pies...

    > czy to zajscie to jest wypadek?

    Najwyżej kolizja - poszkodowany nie doznał obrażeń.

    > czy moze jechac bez rejestracji?

    Nie powinien - dlatego zalazca powinien tablicę jak najszybciej mu
    dostarczyć.

  • 6. Data: 2003-07-24 14:35:14
    Od: "maciek" <m...@a...poczta.onet.pl>

    > Tak.

    > A czy to on przez nieuwagę spuścił spa ze smyczy na jezdnię?

    > Mógł nie zauważyć - duży samochód, mały pies...
    hmmm takie pytanie dodatkowe, winny jest tylko wlasciciel psa nawet jesli
    kierowca przekroczyl dozwolona w tym miejscu predkosc?
    Moze inna sytuacja, pieszy wchodzi na przejscie na czerwonym swietle i
    zostaje potracony ze skutkiem smiertelnym przez nadjezdzajacy samochod ktory
    przekroczyl dopuszczalna w tym miejscu predkosc. Kto jest winny? Tylko
    pieszy?

    Pzdr

  • 7. Data: 2003-07-24 14:41:33
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "maciek" <m...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > hmmm takie pytanie dodatkowe, winny jest tylko
    > wlasciciel psa nawet jesli kierowca przekroczyl
    > dozwolona w tym miejscu predkosc?

    Nawet, jeśli dzień wcześniej zastrzelił staruszkę w ciąży.

> [...]
    > skutkiem smiertelnym przez nadjezdzajacy
    > samochod ktory przekroczyl dopuszczalna
    > w tym miejscu predkosc. Kto jest winny? Tylko

    Owszem. Chyba, że zaszła taka dziwna sytuacja, że pieszy stał sobie na
    drodze z daleka widoczny i nieruchomy (albo poruszający się ruchem w miarę
    jednostajnym), a kierujący pojazdem specjalnie w niego wcelował.

  • 8. Data: 2003-07-24 14:58:16
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bfoqtp$s7$1@atlantis.news.tpi.pl>, maciek wrote:
    > hmmm takie pytanie dodatkowe, winny jest tylko wlasciciel psa nawet jesli
    > kierowca przekroczyl dozwolona w tym miejscu predkosc?

    Musiałbyś wykazać że:
    - rzeczywiście przekroczył prędkość,
    - pies niezostałby rozjechany gdyby nie przekroczył.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-07-24 15:13:11
    Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl(ease remove me)>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...com> wrote in message
    > Użytkownik "Michal Kosek" <m...@n...krakow.pl> napisał
    > wiadomości news:bfonji$9pe$1@druid.ceti.pl...

    Tak, moze zostac ukarany jesli uda Ci sie udowodnic mu ze przekroczyl
    predkosc ( swiadkowie z radarem w oczach, badanie ew. sladow hamowania jesli
    byly itd ) - w takim wypadku kierowca dostanie mandat. A na Twoim miejscu to
    bym sie modlil coby kierowca mial jak najmniejsze straty ( czyt.
    uszkodzenia ) bo moze sie okazac ze przyjdzie Ci za to zaplacic. Niestety
    wina byla ewidentnie po Twojej stronie.

    --
    lukas3339

  • 10. Data: 2003-07-24 15:23:06
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "lukas3339" <l...@g...net.pl(ease remove me)> napisał w
    wiadomości news:bfoss6$k4o$1@news.onet.pl...

    > Tak, moze zostac ukarany jesli uda Ci sie udowodnic mu
    > ze przekroczyl predkosc ( swiadkowie z radarem w oczach,
    > badanie ew. sladow hamowania jesli byly itd )
    > - w takim wypadku kierowca dostanie mandat.

    Dodaj, że ukarany tylko za owo hipotetyczne przekroczenie prędkości - a nie
    za samo 'zdarzenie drogowe'.