  • 1. Data: 2004-10-21 12:34:27
    Temat: przedawnienie zobowiązania
    Od: "DaMa" <d...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam takie pytanie - co znaczy w praktyce:

    "uznanie roszczenia przez osobę zobowiązaną do świadczenia"

    Czy jesli np. z długu 200 pln w stosunku do jakiejś osoby spłacę np. 2 pln
    to jest to uznanie roszczenia?
    (co skutkuje przerwaniem biegu okresu przedawnienia?)

    A jeśli ta osoba nie występuje z roszczeniem o zwrot tych 200 pln? A ja np.
    wpłącę jej te 2 pln?

    pzdr
    DaMa

  • 2. Data: 2004-10-21 14:03:05
    Temat: Re: przedawnienie zobowiązania
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    DaMa wrote:
    > Czy jesli np. z długu 200 pln w stosunku do jakiejś osoby spłacę np. 2 pln
    > to jest to uznanie roszczenia?
    > (co skutkuje przerwaniem biegu okresu przedawnienia?)

    Jest tu taki, który twierdzi że tak, ale... :)

    KG

  • 3. Data: 2004-10-21 15:42:02
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 14:34:27 +0200, DaMa naskrobał(a):

> [...]
    > (co skutkuje przerwaniem biegu okresu przedawnienia?)
    >
    > A jeśli ta osoba nie występuje z roszczeniem o zwrot tych 200 pln? A ja np.

    choćby jeden grosz - jak to pewna osoba twierdzi 'dla jaj'.

    "Uznanie roszczenia w rozumieniu art. 123 § 1 pkt 2 kc zachodzi w każdym
    wypadku wyraźnego oświadczenia woli lub też takiego innego zachowania się
    dłużnika wobec wierzyciela, z którego wynika, że uważa on roszczenie za
    istniejące."

    sygn akt ACr 60/91

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-10-21 16:07:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote:
> [...]
    > wypadku wyraźnego oświadczenia woli lub też takiego innego zachowania się
    > dłużnika wobec wierzyciela, z którego wynika, że uważa on roszczenie za

    I z tego Twoim zdaniem wynika że wpłata części oznacza uznanie całości
    roszczenia?

    KG

  • 5. Data: 2004-10-21 16:13:51
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > Jest tu taki, który twierdzi że tak, ale... :)
    >
    > KG

    a można zasadnie powiedziec ze niekiedy tak a niekiedy nie:)))

  • 6. Data: 2004-10-21 17:24:40
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik DaMa napisał:
> [...]
    > (co skutkuje przerwaniem biegu okresu przedawnienia?)
    >
    > A jeśli ta osoba nie występuje z roszczeniem o zwrot tych 200 pln? A ja np.

    gdy tylko zapłacisz 2 zł z 200, nawet 1 dzien przed upływem okresu
    przedawnienia to nie bedzie przerwania

  • 7. Data: 2004-10-21 19:41:54
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 18:07:30 +0200, kam naskrobał(a):

    > I z tego Twoim zdaniem wynika że wpłata części oznacza uznanie całości
    > roszczenia?

    dyskusja z tobą jest bezcelowa.

  • 8. Data: 2004-10-21 19:49:17
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote:
    > dyskusja z tobą jest bezcelowa.

    dyskusja bez argumentów rzeczywiście jest bezcelowa

    KG