  • 1. Data: 2004-10-21 11:02:46
    Temat: szukam prawnika
    Od: "Trybik" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    szukam prawnika ktory zajalby sie moja sprawa w zamian za polowe
    odszkodowania jakie bym uzyskal, oczywiscie pod warunkiem ze je uzyskam.

    Teren Warszawy.

    Mariusz W.

  • 2. Data: 2004-10-21 11:26:54
    Temat: Re: szukam prawnika
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 11:02:46 +0000 (UTC), Trybik
    <m...@W...gazeta.pl> napisał:

    > Witam,
    >
    > szukam prawnika ktory zajalby sie moja sprawa w zamian za polowe
    > odszkodowania jakie bym uzyskal, oczywiscie pod warunkiem ze je uzyskam.
    >
    > Teren Warszawy.

    Brakuje kluczowej informacji - za co to odszkodowanie. Bo jak od rządu za
    bezrobocie to nikt na to nie pójdzie.

    --
    Falkenstein

  • 3. Data: 2004-10-21 12:34:46
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Użytkownik Trybik napisał:

    > szukam prawnika
    > Teren Warszawy.

    Myślę, że to jest dobra metoda =>
    http://tinyurl.com/6kgrd

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 4. Data: 2004-10-22 15:47:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2004, Trybik wrote:

    >+ szukam prawnika ktory zajalby sie moja sprawa w zamian za polowe
    >+ odszkodowania jakie bym uzyskal, oczywiscie pod warunkiem ze je uzyskam.

    A możesz zapodać groups.googlowi coś o zleceniu i "bez wynagrodzenia" ?
    Taka umowa wg polskiego prawa AFAIK jest NIESKUTECZNA.
    Skoro zakładasz że prawnik będzie dobry to z założenia ma prawo
    (MA PRAWO) zażądać zapłaty przy "przegraniu" chociażby podpisał
    co innego.

    Oczywiście... MOŻE nie zażądać. Ze swojej łaski. I tylko
    dlatego że "on tak chce" a nie "że podpisał".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-10-22 19:10:52
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > A możesz zapodać groups.googlowi coś o zleceniu i "bez wynagrodzenia" ?
    > Taka umowa wg polskiego prawa AFAIK jest NIESKUTECZNA.

    "Jeżeli ani z umowy, ani z okoliczności nie wynika, że przyjmujący
    zlecenie zobowiązał się wykonać je bez wynagrodzenia, za wykonanie
    zlecenia należy się wynagrodzenie."

    KG

  • 6. Data: 2004-10-23 23:04:14
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Gotfryd Smolik news napisał(a) w wiadomości

    Całkowcie jesteś w błędzie.

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-10-25 10:04:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, kam wrote:

> [...]
    > + zobowiązał się wykonać je bez wynagrodzenia, za wykonanie zlecenia należy się

    Hm... przecież przyjmujący zobowiązał się wziąć pieniądze ? ;)
    Przecież wykonanie umowy zlecenia ocenia się wg "staranności" a nie
    "wyniku" !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-10-25 10:07:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Oct 2004, Johnson wrote:
    [...]
    >+ Całkowcie jesteś w błędzie.

    Przyjmijmy.
    Powiadasz że jakiś inny niż "staranność" element wykonania umowy
    zlecenia decyduje o uznaniu jej wykonania ?
    W szczegolności - czy dopuszcza się ocenę zlecenia wg "efektu" ?
    A umowa była odpłatna...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-10-25 14:52:17
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]

    > zlecenia decyduje o uznaniu jej wykonania ?
    > W szczegolności - czy dopuszcza się ocenę zlecenia wg "efektu" ?

    A kto powiedział, że nie mogę zawrzeć umowy rezultatu? Nie ma takiego zakazu.
    Nie będzie to co najwyżej umowa "czystego" zlecenia, lecz umowa "mieszana".
    Żaden przepis kpc (87 i następne) czy kc (98 i następne) nie wymaga by mocodawcę
    i pełnomocnika łączyła umowa zlecenia. Wewnętrzny stosunek prawny nie musi wcale
    wynikać z umowy zlecenia.

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-10-25 21:30:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Johnson wrote:
    [...]
    >+ A kto powiedział, że nie mogę zawrzeć umowy rezultatu? Nie ma takiego zakazu.

    Zakazu to może i nie ma.
    Tylko czy treść:
    +++++
    Art. 734. 1. Przez umowę zlecenia przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do
    dokonania określonej czynności prawnej dla dającego zlecenie.
    -----

    ...przypadkiem nie stanowi że wykonanie "czynności prawnej" JEST
    zleceniem - i tyle ?
    Art. 65 par. 2 oczywiście... ! Ten sam na podstawie którego SN
    orzekał np. o stosunkach pracy (patrz niżej) na długo nim stosowny
    przepis pojawił się w KP.

    >+ Nie będzie to co najwyżej umowa "czystego" zlecenia, lecz umowa "mieszana".

    Właśnie zawsze wyrażam wątpliwość czy można zawrzeć umowę o czynność
    prawną która NIE będzie zleceniem.
    IMHO... nie da się.

    >+ Żaden przepis kpc (87 i następne) czy kc (98 i następne) nie wymaga by mocodawcę
    >+ i pełnomocnika łączyła umowa zlecenia. Wewnętrzny stosunek prawny nie musi wcale
    >+ wynikać z umowy zlecenia.

    Ale IMO "wykonanie czynności prawnej" to jest DEFINICJA zlecenia !!

    Przyrównując do "umowy zlecenia" (w drugą stronę) kiedy to rzekomy
    "zleceniobiorca" ma przychodzić w określonych godzinach w określone
    miejsce i robić to co mu określony człowiek każe... - to sąd uzna
    owo rzekome "zlecenie" za stosunek pracy. Nie dlatego że "stosunek
    łączył" tylko że "stosunek" spełniał wymogi ustawowej DEFINICJI
    stosunku pracy. A to że "strony zapisały że zlecenie"... stronom
    (no, jednej stronie :)) się odwidziało... ;)

    Wobec tego rzekoma "umowa o dzieło" takoż się nie ostoi... są
    spełnione warunki żeby to było "zlecenie" ? - są. Bo warunek jest
    jeden i tylko jeden....

    pozdrowienia :) Gotfryd